افشای منابع صهیونیستی از نقش یونان در بمباران بندر الحدیده یمن

منابعی در تل‌آویو فاش کردند که ارتش و دستگاه‌های اطلاعاتی این رژیم از ماه‌ها پیش برای حمله احتمالی به مواضع انصارالله در یمن آماده می‌شدند و بندر الحدیده، که اخیرا بمباران شد از قبل، در بانک اهداف تل آویو بوده است.
کد خبر: ۶۷۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵ - 22July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، منابع بلندپایه نظامی اعلام کردند نیروی دریایی رژیم اشغالگر طرح بمباران بندر الحدیده را در اوایل بهار در یونان آموزش دیده بودند.

افشای منابع صهیونیستی از نقش یونان در بمباران بندر الحدیده یمن

این منابع تصریح کردند که رئیس ستاد ارتش اشغالگر ۸ ماه پیش بخش ویژه موسوم به «شعبه یمن» را در اداره عملیات رئیس ستاد مشترک ایجاد کرده، و ایده تاسیس آن، در بحبوحه عملیات دریایی نیرو‌های یمن علیه کشتی‌های مرتبط با تل‌آویو، مطرح شده بود.

به گفته این منابع، نیرو‌های ارتش یمن از هفتم اکتبر گذشته (۱۵ مهر ماه \ عملیات طوفان‌الاقصی) تا کنون ۲۲۰ حمله موشکی و پهپادی به سمت اهدافی در سرزمین‌های اشغالی صورت داده‌اند.

بر این اساس، واشنگتن و تل‌آویو توافق کرده‌اند در صورت موفقیت‌آمیز بودن هرگونه حمله نیرو‌های یمنی، بلافاصله نیروی هوایی رژیم اسرائیل علیه این گروه یمنی وارد عمل شود.

طبق این گزارش، نیروی هوایی رژیم صهیونیستی برای بمباران مواضع انصارالله یمن، به عنوان بخشی از تمرینات کلاسیک، که در حریم هوایی و زمینی یونان انجام می‌شود، آموزش دیده‌اند.

در همین راستا، روزنامه «الشرق الاوسط» نوشت که منابع نظامی تأکید کرده‌اند اسرائیل هرگونه تهدید‌های یمنی‌ها را جدی می‌گیرد ولذا هشدار داده است پاسخش به حمله یا حملات بعدی انصارالله، شدیدتر از بمباران الحدیده خواهد بود.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه چندین حمله را به بندر حیاتی الحدیده در یمن انجام دادند که به شهید و زخمی شدن تعدادی از یمنی‌ها و آتش‌سوزی گسترده در انبار‌های سوخت این بندر منجر شد. رژیم صهیونیستی شرکت نفت یمن و نیروگاه برق اصلی این شهر را هم هدف قرار داد.

این نخستین باری است که رژیم صهیونیستی مستقیما پایگاه‌هایی را در یمن هدف قرار می‌دهد. این حمله در واکنش به عملیات پهپادی موفق اخیر ارتش یمن در تل‌آویو انجام شد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار