استاد حوزه و دانشگاه:

بنی امیه اباحه‌گری و بی‌غیرتی را در جامعه رواج دادند

حجت‌الاسلام والمسلمین «حسینی» گفت: دستگاه بنی امیه اباحه‌گری را ترویج و عنوان می‌کردند که ایرادی ندارد که مسلمان هم مشروب بخورد و به نوعی بی‌غیرتی را در جامعه رواج دادند.
کد خبر: ۶۷۹۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۳ - 22July 2024

به گزارش دفاع‌پرس از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین «سید مرتضی حسینی» استاد حوزه و دانشگاه در گردهمایی سیاسی، تبیینی که با حضور پاسداران و سربازان سپاه استان و به همت معاونت سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین در حسینیه حضرت زهرا (س) سپاه استان برگزار شد، ضمن تسلیت ایام عزاداری سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش اظهار داشت: بنی امیه مخالفت شدیدی با اسلام داشتند در ظاهر اسلام آورده بودند؛ ولی از ترس اینکه مورد هجوم و سرزنش مسلمانان قرار نگیرند به قدری خود را مقدس جلوه می‌دادند که کسی باور نمی‌کرد که آنها با اسلام مخالف هستند به ویژه معاویه که به زیرکی مشهور بود.

وی ادامه داد: تمام سعی بنی امیه بر این بود که اسلام را از بین ببرد و در این مسیر چند کار را انجام دادند تا محتوای دین را از بین ببرد، اگرچه به ظاهر اسلام باقی بماند؛ آنها جبرگرایی را در آن زمان ترویج و عنوان می‌کردند که اگر کاری اتفاق می‌افتد، همه به خواست خداوند است.

حجت الاسلام حسینی افزود: دستگاه بنی امیه اباحه‌گری را ترویج و عنوان می‌کردند که ایرادی ندارد که مسلمان هم مشروب بخورد و به نوعی بی غیرتی را در جامعه رواج دادند؛ همچنین نظام خلافت را به نظام استبدادی موروثی تبدیل کردند چون می‌دانستند که بنی امیه با دین سازش نخواهد کرد.

وی اضافه کرد: تبعیض‌های نژادی را ایجاد کرده و بین عجم‌ها و عرب‌ها تبعیض قائل می‌شدند و موجب گردیدند که خیلی‌ها در این مسیر ثروتمند شوند؛ کینه عجیبی نسبت به ایرانیان به دلیل گرایش آنها به اهل بیت علیه السلام داشتند.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: دستگاه بنی امیه به خلیفه و دستگاه خلافت قداست بخشید و کار را به جایی رساند که گویی عمر مقامش از پیامبر اکرم(ص) بالاتر است و در این زمینه احادیث عجیبی جمع آوری کردند و همچنین از گروهی حمایت کردند.

حسینی ادامه داد: در مسائل اعتقادی معتقد بودند که ایمان به زبان است و به عمل ربطی ندارد و تنها ذکر شهادتین برای مومن بودن کافی است و ایرادی ندارد که مومن کارهای حرام انجام دهد و اگر یزید مشروب و کارهای حرام انجام می‌دهد، ایرادی ندارد و مومن است؛ همان گونه که امروز نیز برخی می‌گویند که همان قدر که قلب انسان پاک باشد کافی است؛ آنها این مسائل را ترویج کردند تا جامعه در مسایل سیاسی جرات اظهار نظر نداشته باشد.

وی تصریح کرد: دستگاه بنی امیه کار را به جایی رساند که ناسزاگویی به امیر مومنان(ع) عبادت محسوب می‌شد و تا حدود ۹۰ الی ۱۰۰ سال ناسزاگویی به امیرمومنان جنبه مذهبی و دینی داشته و آن را عبادت می‌دانستند و علیه امام علی(ع) حدیث جعل می‌کردند و به خلفای دستگاه بنی امیه قداست می‌دادند و کسی راجع به شرک اجازه بحث و اظهار نظر نداشت.

حجت الاسلام حسینی تصریح کرد: خواص جامعه آن روز بنی امیه به چند دسته تبدیل شدند؛ بعضی‌ها انسان‌های خوب شیعه، ولایی و متدین بودند؛ ولی در تشخیص تکلیف مشکل داشتند؛ بصیرت تکلیفی نداشتند همان گونه که در قضیه کربلا تکلیف را تشخیص ندادند و اگر بی‌بصیرتی افراد نبود حادثه کربلا اتفاق نمی‌افتاد.

وی تصریح کرد: تشخیص دادن به موقع تکلیف در زمان خود اثرگذار است و اگر از زمان خود بگذرد دیگر اثر و تاثیری ندارد و بعضی از خواص نیز دچار دنیاگرایی شده و شروع به عیش و نوش کردند و آلوده به دنیا و فساد شدند و دنیاگرایی موجب شد که برخی از آنها جزو اشقیا شوند.

حجت الاسلام حسینی در پایان عنوان کرد: امروز هم برخی از افراد به خاطر دنیاگرایی با ولایت مشکل دارند و به جایی رسیده‌اند که نمی‌توانند با روش و منش مقام عظمای ولایت زندگی کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها