مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی خبر داد؛

ثبت‌نام ۳ هزار زائر اربعین خراسان جنوبی در سامانه سماح

«دستگردی» از ثبت‌نام سه هزار نفر از استان برای پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح خبر داد و گفت: در سال‌ جاری دریافت ارز اربعین و بلیط وسایل نقلیه منوط به ثبت‌نام قطعی در سامانه سماح است.
کد خبر: ۶۷۹۹۷۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۲ - 22July 2024

ثبت‌نام ۳ هزار زائر اربعین خراسان جنوبی در سامانه سماح«حسین دستگردی» مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در خراسان جنوبی، با بیان اینکه ثبت‌نام سفر عتبات در ایام اربعین از تاریخ ۱۷ تیر  ۱۴۰۳ آغاز شده و تا دو روز مانده به اربعین ادامه خواهد داشت، اظهار داشت: تاکنون استقبال خوبی از سوی شهروندان صورت گرفته است.

وی با اعلام اینکه تاکنون سه هزار نفراز مردم استان برای پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد دو هزار نفر مرد و یک هزار نفر زن هستند، بیان داشت: در سال‌ جاری دریافت ارز اربعین و بلیط وسایل نقلیه منوط به ثبت‌نام قطعی در سامانه سماح است.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی مطرح کرد: با پیشنهاد و مشورت برادران ایرانی و عراقی و موافقت مسئولان ستادهای اربعین در کشور و جمهوری عراق، شعار اربعین ۱۴۴۶ قمری و ۱۴۰۳ شمسی «کربلا طریق‌الاقصی» انتخاب و نام‌گذاری شد.

دستگردی تبیین کرد: افرادی که قصد تشرف برای زیارت اربعین دارند به طور حتمی باید در سامانه سماح به نشانی samah.haj.ir  ثبت‌نام کرده و با انتخاب بسته بیمه‌ای مورد نظر که مبلغ آن با توجه به نوع خدمات ارائه شده متفاوت است، ثبت‌نام خود را برای زیارت اربعین قطعی کنند.

وی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای اعزام زائران اربعین آماده شده است، گفت: تاکنون محدودیتی برای ثبت‌نام زائران اربعین اعلام نشده و افراد می‌توانند در سامانه ثبت‌نام کنند اما توصیه می‌شود با توجه به ترافیک‌ شدید ثبت‌نام در روزهای پایانی، افراد ثبت‌نام خود را به روزهای پایانی موکول نکنند.

مدیرکل حج و زیارت خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه افرادی که قصد خروج از مرزهای کشور به قصد زیارت اربعین را دارند باید گذرنامه معتبر ارائه دهند، افزود: افرادی که گذرنامه آن‌ها اعتبار ندارد نسبت به تمدید آن اقدام کنند در غیر این صورت از سفر آن‌ها جلوگیری می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار