مسئولان امنیتی رژیم صهیونیستی:

در صورت توافق، ارتش اسرائیل طی ۶ هفته از غزه خارج می‌شود

با وجود کارشکنی‌های متعدد صهیونیست‌ها در مسیر مذاکرات آتش‌بس در غزه، مسئولان امنیتی این رژیم، ضمن ادعای حمایت از حصول توافق با حماس، تأکید کردند که اگر توافق صورت گیرد، ارتش اسرائیل به صورت کامل از نوار غزه خارج خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۳ - 22July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه امروز دوشنبه خبر داد که مسئولان ارشد نهاد‌های امنیتی این رژیم موافق توافق تبادل اسرا با حماس و آتش‌بس در غزه هستند.

در صورت توافق، ارتش اسرائیل طی ۶ هفته از غزه خارج می‌شود

به گفته این رسانه اسرائیلی، مسئولان امنیتی موضع روشنی دارند، مبنی بر اینکه «اگر توافقی حاصل شود، ارتش [اسرائیل]خواهد توانست ظرف مدت شش هفته، به صورت کامل از نوار غزه خارج شود».

این مسئولان مدعی هستند که در این بازه زمانی، «حماس قادر نخواهد بود، خود را مجددا سازماندهی کند و می‌توان از این فرصت، برای دستیابی به یک توافق استفاده کرد».

این رسانه صهیونیست همچنین نظرسنجی منتشر کرد که بر اساس آن، ۶۲ درصد از سربازان اسرائیل، از توافق تبادل اسرا با مقاومت فلسطین، حمایت می‌کنند. توافق آتش‌بس در غزه چندین بار توسط مسئولان اسرائیلی به ویژه شخص نتانیاهو، حاصل نشده است.

 کارشناسان تأکید دارند که نتانیاهو و کابینه وی، به هر قیمتی از حصول چنین توافقی جلوگیری خواهند کرد تا بتوانند مدت زمان بیشتری در قدرت بمانند.

این در حالی است که «باراک راوید» خبرنگار اسرائیلی می‌گوید بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، تا روز پنجشنبه، به هیأت مذاکره کننده این رژیم اجازه نخواهد داد برای ادامه مذاکرات، به دوحه بروند. راوید بر این باور است که نتانیاهو قصد دارد در جریان دیدار با جو بایدن رئیس جمهور آمریکا، از حمایت این کشور برای مطالبات جدید خود اطمینان پیدا کند، «و بدون این حمایت، نتانیاهو نخواهد توانست از واسطه‌ها بخواهد برای پذیرش توافق [مد نظر خود]، به حماس فشار بیاورند».

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار