پژوهشگر دوران دفاع مقدس:

«آن شش ماه» ماحصل ۱۰ سال تلاش نویسنده آن است

«مساوات» گفت: کتاب «آن شش ماه» مطالب بسیار جامع و کاملی دارد و نویسنده ۱۰ سال با دقت و وسواس بالایی برای این اثر زحمت کشیده است.
کد خبر: ۶۸۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۳ - 22July 2024

۱به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، «سید علی مساوات» پژوهشگر دوران دفاع مقدس امروز (دوشنبه) در آیین رونمایی از کتاب آن شش ماه در موزه دفاع مقدس همدان اظهار داشت: در ابتدا قرار بود تا در این کتاب فقط نقش سپاه همدان بیان شود، اما با توجه به جمع‌آوری اسناد، پنج مقطع تعیین و تبیین شد که هر مقطع با مسئولیت شخصی انجام شد که مقطع دوم با مسئولیت سردار شهید همدانی، مقطع سوم برادر کیانی، چهارم سردار علی شادمانی، پنجم با مسئولیت سردار شهید حاج میرزا محمد سلگی پایه‌ریزی شد.

وی افزود: «آن شش ماه» ماحصل حضور سپاه همدان در خنثی سازی در خنثی‌سازی کودتای نوژه، حضور رزمندگان همدانی در کردستان و نقش بی بدیل بچه‌های همدان قبل از شروع دفاع مقدس در سرپل ذهاب است.

این پژوهشگر دوران دفاع مقدس افزود: نقش بچه‌های همدان در دو مقطع، یکی شروع دفاع مقدس در سرپل ذهاب و دیگر در عملیات مرصاد در پایان دوران دفاع مقدس به عنوان یک عنصر اصلی مورد توجه است.

وی متذکر شد: کتاب «آن شش ماه» مطالب بسیار جامع و کاملی دارد و نویسنده ۱۰ سال با دقت و وسواس بالایی برای این اثر زحمت کشیده است. در «آن شش ماه» تیپ زرهی شهید قهرمان با فرماندهی امیر جوادی در عملیات «نصر» ضربه محکمی به سینه دشمن زدند و رزمندگان همدان در همه جبهه‌های جنوب و غرب کشور خوش درخشیدند.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار