جمع نذورات حسینیه اعظم زنجان ۲۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان شد

جمع نذورات حسینیه اعظم زنجان ۲۲۲ میلیارد ریال شد.
کد خبر: ۶۸۰۰۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۵ - 22July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، امسال نیز خیل عظیم صاحبان نذورات نقدی و قربانی ، ارادت خود را به سرور و سالار شهیدان و علمدار کربلا حضرت ابوالفضل العباس (ع) در بالاترین درجات به نمایش گذاشتند که جهت اطلاع مردم شریف پایتخت شور و شعور حسینی به شرح ذیل است.

-کل ذبح قربانی به تعداد 813 رأس که شامل 12 رأس دام سنگین بوده و تعداد 175 رأس از این آمار ؛ به صورت ذبح قربانی نیابتی انجام شده است.

-تحویل دام زنده به تعداد یک هزار و 651 رأس که تا تاریخ انتشار این گزارش از کل دام تحویلی تعداد یک هزار و 495 رأس به مبلغ متوسط هر رأس ۵۷.۵ میلیون ریال به فروش رسیده که در مجموع به ارزش ۸۶ میلیارد ریال می‌باشد.

نذر قربانی به صورت پرداخت نقدی به تعداد یک هزار و 573 رأس به ارزش کل  ۵۳ میلیارد ریال که به صورت متوسط برای هر قربانی بالغ بر ۳۳ میلیون ریال خواهد بود.

نذورات جمع آوری شده در جایگاه های جمع آوری نذورات  ۷۵ میلیارد ریال بوده و وجه حاصل از فروش آلایش قربانی های ذبح شده  ۷.۵ میلیارد ریال بوده و وجه حاصل از فروش طیور اهدائی  ۲۵۸ میلیون ریال بوده است.

با توجه به اقلام مذکور کل مبلغ حاصل از نذورات نقدی ، فروش احشام زنده و غیره مبلغ ۲۲۲ میلیارد ریال بوده که این مبلغ در امور عمرانی، تملکات، مراسمات، فعالیت‌های فرهنگی و امور اجرائی مسجد هزینه می‌شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار