مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی:

راهبرد تشیع انگلیسی، سیاست نفوذ و تسنّن آمریکایی سیاست بازگشت به سلف است/ دشمن در پی اختلاف عمومی است

حجت‌الاسلام سید محمود مرویان حسینی گفت: تشیّع انگلیسی قصد نفوذ در حوزه‌های علمیه، هیئات مذهبی محافل و مجالس شیعی دارد و تسنّن آمریکایی با مظلوم‌نمایی و شعار بازگشت به سلف، قصد فریب جوانان اهل سنت را دارد.
کد خبر: ۶۸۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ - 28January 2016

راهبرد تشیع انگلیسی، سیاست نفوذ و تسنّن آمریکایی سیاست بازگشت به سلف است/ دشمن در پی اختلاف عمومی است

به گزارش دفاع پرس از مشهد، نشست مشترک علمای شیعه و اهل سنت با موضوع جریان شناسی تشیّع انگلیسی و تسنّن آمریکایی در مشهد مقدس برگزار شد.

در این نشست تخصصی که علمای شیعه و سنی و چهرههای تقریبی شهرستانهای تلفیقی خراسان رضوی حضور داشتند، حجتالاسلام سید محمود مرویان حسینی مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به لزوم برگزاری جلسات و نشستهای مشترک بین علماء و اندیشمندان اسلامی در سراسر کشور اظهار داشت: اینگونه جلسات که با حضور علماء و بزرگان مذاهب اسلامی در سطح کشور برگزار میشود، ازجمله فعالیتهای مؤثر و متنوعی است که امروزه با هوشیاری علمای مذاهب تبدیل به یک جریان جاری در فعالیتهای فرهنگی در کشور ما و بهویژه در استان خراسان رضوی شده است.

وحدت راهبرد عزّت آفرین

وی افزود: راهبرد وحدت بین علماء و پیروان مذاهب اسلامی، راهبردی اعتقادی، استراتژیک و عزّت آفرین برای توسعه اسلام و حمایت از مسلمانان در طراز جهانی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اهداف برگزاری این همایش افزود: یکی از اهداف این نشست، مسئله ایست که چندی در پیکره متحد مسلمانان و در میان شیعیان و اهل تسنن بروز کرده است و آن ظهور دو جریان وحدتشکن تشیّع انگلیسی و تسنّن آمریکایی است.

تشیّع انگلیسی و تسنّن آمریکایی مورد حمایت نظام سلطه

حجتالاسلام مرویان حسینی افزود: جریان تشیّع انگلیسی و تسنّن آمریکایی دو جریانی است که با حمایتهای تبلیغاتی و رسانهای و پشتیبانیهای مالی و حتی نظامی نظام سلطه و در جهت تضعیف مسلمانان فعال شده است.

وی خطر این دو جریان انحرافی را بزرگ ارزیابی و تصریح کرد: این دو جریان بهسان دو تیغه یک قیچی هستند که وحدت پرشکوه و عزّت مسلمانان را نشانه گرفتهاند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی افزود: شیعه و سنی در تاریخ پرفرازونشیب این کشور همیشه در کنار هم بودهاند؛ درصحنههای شکوهمند سالهای پس از انقلاب اسلامی، و حرکت جریان تشیّع و تسنّن در کنار هم و در جهت آرمان اسلامی را شاهد بودیم.

بارزترین نماد وحدت تأسیس نظام جمهوری اسلامی و انقلاب شکوهمند اسلامی

وی بارزترین نماد وحدت بین اقشار مختلف جامعه و مذاهب مختلف اسلامی در کشور را در  شکلگیری و تأسیس نظام جمهوری اسلامی و انقلاب شکوهمند اسلامی عنوان کرد و افزود: این وحدت مبارک در زمینههای گوناگون دیگر ازجمله دفاع مقدس و سازندگی ایران اسلامی متبلور شده است که اثرات آن در طول ۳۷سال که از پیروزی  شکوهمند انقلاب اسلامی میگذرد کاملاً مشهود است.

حجتالاسلام مرویان حسینی افزود: دو جریان تشیّع انگلیسی و تسنّن آمریکایی علیرغم اینکه در ظاهر با هم تفاوتهای جدی دارند اما در باطن از ابعاد مشترکی برخوردار هستند؛ هر دو گروه مخالفان خود را تکفیر میکنند این در حالی است که هر دو گروه در بدنه شیعه و اهل سنّت یک گروه حداقلی افراطی به شمار میروند، سردمداران تشیّع انگلیسی و تسنّن آمریکایی از دانشمندان و فقها و صاحبان فکر و اندیشه و دارای سوابق علمی روشن و صاحبان تألیف و تفکر نیستند و هر دو گروه وحدت ستیز و مخالف تقریب مذاهب هستند.

وی با اشاره به حمایتهای غرب از این دو گروه انحرافی، ادامه داد: این دو گروه با پشتوانههای تبلیغاتی، مادی، سیاسی و نظامی استکبار و نظام سلطه تأسیس، پشتیبانی و فعال شدهاند.

تشیّع انگلیسی و تسنّن آمریکایی صف متحد مسلمانان را نشانه گرفتهاند

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی با اشاره به اهداف نظام سلطه از ایجاد و حمایت این جریانات انحرافی خاطرنشان کرد: این دو گروه همواره صف متحد مسلمانان را نشانه گرفتهاند، اما در برابر توطئه و دسیسههای استکبار و رژیم صهیونیستی همواره سکوت و در بعضی از مواقع همراهی دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی این دو گروه را ابزاری در برابر موج گسترده اسلامخواهی در دنیای غرب دانست و با اشاره به اینکه هر دو گروه با سرویسهای جاسوسی دنیای استکبار مرتبط هستند، ادامه داد: سربازگیری این دو جریان از جلسات و محافل عاطفی و احساسی و افراد کم دقت و کم ظرفیت صورت میگیرد و این دو گروه علیرغم اینکه در ظاهر با هم تفاوت دارند اما هر دو در جهت تضعیف جهان اسلام توسط نظام سلطه تجهیز و حمایت شدهاند.

جریان تشییع انگلیسی قصد نفوذ در حوزه های علمیه را دارند

وی با اشاره به اینکه، تشیّع انگلیسی قصد نفوذ در حوزههای علمیه، هیئات مذهبی محافل و مجالس شیعی دارد و تسنّن آمریکایی با مظلومنمایی و شعار بازگشت به سلف، قصد فریب جوانان اهل سنت را دارد، اظهار داشت: هم تشیّع انگلیسی و هم تسنّن آمریکایی به علماء و فرهیختگان مذاهب جسارت و اهانت میکنند و منادیان وحدت را که دارای مبانی عمیق عقلانی، اجتماعی و سیاسی است به دست برداشتن از اعتقادات اساسی دین و مذهب ترغیب مینمایند.

مبدل کردن جلسات تقریب به جلسات تشریفاتی در دستور کار دشمن

حجتالاسلام مرویان حسینی افزود: این گروهها برای توهین و جسارت به علماء و دانشمندان و فعالیتهای وحدتگرا، هزینه میکنند و برآنند که جلسات وحدت و تقریب را به جلسات تشریفاتی و دستوری و اداری متهم کنند و اختلافات سلیقهای و فقهی و کلامی را از لابهلای کتابها که جایش در مراکز علمی است به فضای عمومی و خیابانی بیاورند.

وظیفه علما روشنگری در زمینه دسیسههای استکبار و عمّال آنها

این استاد حوزه و دانشگاه در بخش پایانی سخنانش با مهم ارزیابی کردن نقش علماء در تبیین توطئه دشمنان برای از بین بردن وحدت بین مسلمین، خاطرنشان کرد: آگاه کردن مردم، روشنگری و اطلاعرسانی حوادث جهان اسلام ازجمله اموری است که در طول تاریخ از رسالتهای انبیاء، اولیاء و علمای آسمانی بوده است و بر همه اندیشمندان و دلسوزان امت اسلامی در دوران حاضر نیز واجب است که دسیسههای استکبار و عمّال آنها را برای همگان روشن سازند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار