مسئول ایثارگران سپاه قم:

شهید قمی دوران دفاع مقدس احراز هویت شد

«حیدرلو» گفت: هویت شهید ابراهیم آقایی آنالوچه از رزمندگان قمی دوران دفاع مقدس پس از گذشت سال‌ها شناسایی شد.
کد خبر: ۶۸۰۰۹۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۸ - 23July 2024

شهید قمی دوران دفاع مقدس احراز هویت شدبه گزارش دفاع‌پرس از قم، سرگرد پاسدار رسول حیدرلو در گفت و گویی با اشاره به احراز هویت شهید قمی دوران دفاع مقدس اظهار داشت: محل مزار شهید آقایی آنالوچه با حضور جانشین فرمانده سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) به خانواده وی اعلام شده است.

وی گفت: آن شهید گرانقدر در همان دوران نوجوانی در مبارزات ضد شاهنشاهی حضور داشته و یکبار در پمپ بنزین جاده اصفهان توسط دژخیمان شاهنشاهی دستگیر و به آتش کشیده شده و تا مدتی نیز در بستر بیماری بوده است.

حیدرلو ادامه داد: شهید آقایی آنالوچه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و با شروع جنگ تحمیلی در بهمن ماه سال ۶۰ در جبهه حضور پیدا کرده و با توجه به اسناد موجود در اوایل اسفند سال ۶۰ در منطقه عملیاتی چزابه به اسارت دشمن درآمد و در اثر جراحات وارده و شکنجه نیرو‌های بعثی به شهادت رسید.

مسئول ایثارگران سپاه قم گفت: پیکر این شهید بزرگوار بعد از دفاع مقدس بعنوان پیکر مفقود الاثر در گلزار شهدای شهر سپیدان استان فارس دفن شده‌است و اکنون بعد از گذشت سال‌ها با تطبیق (DNA) والدین، این شهید بزرگوار شناسایی شد.

لازم به ذکر است: استان قم بیش از ۶ هزار و ۹۰ شهید تقدیم انقلاب کرده است؛ این استان همچنین ۱۱ هزار و ۳۶۱ جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و ۵۹۱ آزاده و بیش از ۴۰۰ شهید مدافع حرم دارد. جمعیت ایثارگری استان قم (شهیدان، جانبازان، آزادگان، ایثارگران و خانواده‌های ایشان) حدود ۷۰ هزار نفر هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار