یادداشت/ منصور طیوری

«مرصاد» ذلت منافقین در غروب جاویدان

عملیات مرصاد مصداق روشن ذلت منافقین و عزت ملت شریف و قهرمان ایران اسلامی است، رزمندگان اسلام در این عملیات در اوج اقتدار، عزت و شکوه با منافقین مقابله کردند و پرونده هشت ساله دفاع مقدس را بسته و طومار منافقین کوردل را درهم پیچیدند.
کد خبر: ۶۸۰۱۵۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۴۳ - 24July 2024

گروه استان‌های دفاع‌پرس‌ - «منصور طیوری» پیشکسوت دفاع مقدس و استاد  دانشگاه؛ إِنَّ اللَّهَ جَامِعُ الْمُنَافِقِینَ وَالْکَافِرِینَ فِی جَهَنَّمَ جَمِیعًاخدا منافقان را با کافران در جهنم جمع خواهد کرد.

دفاع مقدس مملو از صفحات افتخار، حماسه، پایمردی و مجاهدت‌های مردمانی از جنس اخلاص است که با استعانت از خدای متعال و عنایت‌های حضرت بقیه الاعظم ارواحنا لمقدمه الفداء صورت گرفته است. بخصوص صحنه‌های پیروزی عزت آفرین رزمندگان اسلام در عملیات مرصاد، تجلی بارز این اراده حضرت حق جلت عظمه است که موجبات در هم پیچیدن چهره نفاق منافقین، این خناثان معاند و دشمنان قسم خورده ملت شریف و نظام جمهوری اسلامی را فرآهم آورد.

عملیات مرصاد در واقع تجلی حماسه ملت غیور ایران علیه دریوزگی فریب خورگانی است که در تاریخ پنجم مرداد ۱۳۶۷ و با رمز مقدس «یا علی بن ابیطالب (ع)» انجام شد و نیرو‌های مسلح کشور اعم از ارتش وسپاه و بسیج با پشتیبانی قاطع و بی بدیل بالگرد‌های هوانیروز و جنگنده‌های ارتش جمهوری اسلامی ایران جهنمی از آتش را برای مزدورانی که با خیالات واهی تصرف دو روزه تهران، به ایران اسلامی حمله کرده بودند، فراهم ساختند.

عملیات مرصاد، دارای عبرت‌ها و آموزه‌های بسیاری از جمله نمایان شدن بیش از پیش چهره واقعی منافقین و لزوم هوشیاری و آمادگی همیشگی برای مقابله با دشمنانی  که به کمتر از نابودی این ملت شریف راضی نیستند، بوده است.

فرماندهان و رزمندگان اسلام پس از درک شرایط، عملیات مرصاد را علیه دشمن خبیث طرح ریزی تعجیلی نمودند و در منطقه عمومی عملیات یعنی در طول جاده کرمانشاه به قصر شیرین و بخصوص تنگه چارزبر به اجرا درآوردند و چنان ضربه سنگینی بر پیکر پوسیده سازمان نفرت انگیز منافقین وارد کردند که بقایای این شجره ملعونه هنوز که هنوز است سنگینی آن شکست تلخ و خفت بار را برگرده خود حس می کنند.

سرعت در طرح ریزی و اجراء، نوآوری و خلاقیت، ترکیب سازمانی، انعطاف پذیری، شدت عمل، خوداتکائی فرماندهان و ایمان، غیرت و مردانگی فرماندهان و رزمندگان در این عملیات که منافقین کوردل آن را به شکل بسیار ابلهانه فروغ جاویدان و رژیم بعثی عراق آن را حادث می‌نامیدند، منجر به حصول نتیجه مطلوب و پیروزی غرور آفرین رزمندگان اسلام و بوجود آمدن دست آوردی بهت آور برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شد.

در واقع عملیات مرصاد مصداق روشن ذلت منافقین و عزت ملت شریف و قهرمان ایران اسلامی است. رزمندگان اسلام در این عملیات در اوج اقتدار، عزت و شکوه با منافقین مقابله کردند و پرونده هشت ساله دفاع مقدس را بسته و طومار منافقین کوردل را درهم پیچیدند و به تعبیر مقام معظم رهبری (حفظه الله) جنگی که از استان کرمانشاه شروع شده بود با همین عملیات در همین استان خاتمه پیدا کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها