معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در ترویج و تبیین شیوه‌های جایگزین قضایی

حجت‌الاسلام «ابراهیمی» از ظرفیت رسانه‌ها، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در ترویج و تبیین شیوه‌های جایگزین قضایی را موثر دانست و گفت: استفاده بیشتر از ظرفیت مساجد، نماز جمعه، دانشگاه‌ها و سایر اماکن عمومی در نهادینه کردن و گسترش فرهنگ صلح و سازش باید در دستور کار قرار گیرد.
کد خبر: ۶۸۰۱۹۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۱ - 23July 2024

استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در ترویج و تبیین شیوه‌های جایگزین قضایی

به گزارش دفاع‌پرس از کرمان، حجت‌الاسلام «محمدامیر ابراهیمی» معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان امروز در جمع خبرنگاران در تشریح برنامه‌های عملیاتی سال جدید، وضعیت صلح و سازش در استان کرمان را مطلوب ارزیابی کرد و اظهار داشت: انتظار می‌رود با اجرای برنامه‌های عملیاتی پیش رو و با اهداف تعیین شده شاهد بهبود بیشتر وضعیت صلح و سازش در استان کرمان در سال 1403 و شاهد گسترش صلح و سازش در استان باشیم. 

وی استفاده از ظرفیت رسانه‌ها، فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در ترویج و تبیین شیوه‌های جایگزین قضایی را موثر دانست و گفت: استفاده بیشتر از ظرفیت مساجد، نماز جمعه، دانشگاه‌ها و سایر اماکن عمومی در نهادینه کردن و گسترش فرهنگ صلح و سازش باید در دستور کار قرار گیرد.

معاون حل اختلاف دادگستری استان کرمان ادامه داد: تسریع در اجرای قانون شوراهای حل اختلاف و تشکیل دادگاه‌های صلح براساس زمان‌بندی اعلامی، ایجاد شعب تخصصی شورای حل اختلاف در معیت دادگاه صلح، واحدهای اجرای احکام کیفری و مدنی دادگستری از جمله برنامه‌های پیش رو معاونت حل اختلاف دادگستری کرمان در سال جدید است.

وی با اشاره به اجرای قانون ترویج الحاق شروط داوری در قراردادهای صنفی، تجاری و تخصصی و توسعه داوری‌های موردی و حرفه‌ای در سال جدید بیان کرد: ایجاد کانون داوری استان، برگزاری دوره‌های آموزشی داوران و بازرسی‌های دوره‌ای از داوران و موسسات داوری از حیث نظارت بر عملکرد کیفی آنان از دیگر برنامه‌های عملیاتی معاونت حل اختلاف دادگستری استان کرمان است. 

ابراهیمی بر لزوم تسهیل‌گری و حمایت از مراکز ارائه خدمات در مناطق محروم تاکید کرد و گفت: آمایش جغرافیایی مراکز ارائه خدمت روش‌های جایگزین رسیدگی قضایی در دستور کار قرار گرفته و در این رابطه به مناطق محروم و کم برخوردار توجه ویژه‌ای خواهد شد. 

این مسئول استفاده از ظرفیت سازمان‌ها، نهادهای حاکمیتی و مردمی را در ترویج فرهنگ صلح و سازش تاثیرگذار دانست و افزود: در سال 1403 هیئت‌های صلح در دستگاه‌های اجرایی، پایگاه‌های نظامی و انتظامی، باشگاه‌های فرهنگی، هنری، ورزشی، حوزه سلامت و غیره راه‌اندازی شده و تداوم خواهد داشت. 

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: انعقاد تفاهم‌نامه با محوریت صلح و سازش با دستگاه‌های اجرایی و سمن‌های مردمی از طریق ایجاد هیئت‌های صلح‌یاری در مناطق حاشیه‌نشین شهری، محلات و همچنین پیگیری توسعه فعالیت واحدهای مددکاری در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها با هدف صلح و سازش و عدم ورود پرونده به دادگستری با کمک دادستان مرکز استان در دستور کار قرار خواهد گرفت. 

وی گفت: برگزاری همایش استانی صبر، تقدیر از هیئت‌های صلحی که بیشترین فصل خصومت را دارند و تشکیل هیئت‌های صلح دانش‌آموزی نیز از جمله مواردی است که در سال 1402 اجرا شده و تداوم خواهد داشت. 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها