نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛

لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌ها جهت مهار آتش سوزی‌ها در استان

آیت‌الله «حسینی» ضمن تاکید بر اینکه ستاد مدیریت بحران باید همیشه آمادگی لازم را جهت جلوگیری از آتش سوزی‌ها داشته باشد، گفت: از ظرفیت‌های سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های استان در موارد بحرانی برای اطفا حریق استفاده شود.
کد خبر: ۶۸۰۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۱ - 23July 2024
به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از استان کهگیلویه و بویراحمد، نشست پیگیری آتش سوزی‌های صورت گرفته در مناطق مختلف استان امروز (سه‌شنبه) با حضور آیت‌الله «سید نصیر حسینی» نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد، «علیرضا نیکروز» مدیر کل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد، «اسلام جاودان خرد» مدیر کل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد، «سعید جاوید بخت» مدیر کل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از نمایندگان ادارات استان برگزار شد. 
 
آیت‌الله «سید نصیر حسینی» نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از افرادی که به صورت میدانی در راستای کاهش آتش سوزی‌ها تلاش دارند، اظهار داشت: فعالیت در این حوزه دارای زحمت‌های زیادی است و بحث آتش سوزی‌ها موضوع جدیدی نبوده و هر ساله با این موضوع مواجه هستیم.
 
آیت‌الله حسینی با بیان اینکه باید به صورت زیربنایی در این زمینه اقداماتی صورت گیرد، افزود: در گذشته نیز مباحثی در این زمینه پیشنهاد، مطرح و مقرر شد که مشکلات در این زمینه مرتفع شود.
 
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تاکید بر اینکه وقتی بحرانی به وجود می‌آید باید بتوانیم آن را به بهترین شکل کنترل کنیم، ابراز داشت: نیرو‌های فصلی که در این زمینه فعالیت می‌کنند نیازمند ساز و کار لازم بوده و باید مسیری مشخص برای به کارگیری آنها تعریف شود. 
 
وی بر پیش‌بینی و فراهم کردن وسایل مقابله با حریق قبل از حادثه تاکید کرد و بیان داشت: جاده بین مزارع و حد و حدود آنها یکی از نیازمندی‌هایی است که باید در دستور کار قرار گیرد. 
 
این مسئول ادامه داد: جاده دسترسی به مناطقی که کانون آتش بوده نیز باید فراهم شود که بتوان در شرایط اضطراری حتی از ظرفیت موتور سواران نیز استفاده کرد. 
 
لزوم استفاده از تمام ظرفیت‌ها جهت مهار آتش سوزی‌ها/ برخورد قانونی با عاملان آتش سوزی جنگل‌ها در استان
 
آیت‌الله حسینی با اشاره به اینکه مناطق باید تقسیم بندی و از ظرفیت نیرو‌های فصلی استفاده شود، عنوان کرد: با توجه به مهار آتش سوزی که در حوزه شهرستان باشت صورت گرفت و شاهد آن بودم، اقدام معجزه آسایی در این زمینه انجام گرفت. 
 
وی ضمن اینکه از محیط زیست و منابع طبیعی استان خواست که در زمینه کمبود نیرو مکاتبات لازم را با مسئولان بالاتر داشته باشند، تصریح کرد: جنگل‌ها و گونه‌های مختلف جانوری سرمایه عظیم طبیعت هستند که نباید به صورت عمدی یا سهوی که بخشی به خاطر اختلافات ملکی بوده، از بین بروند.
 
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از دستگاه قضا خواست که برخورد قانونی با افرادی که به مزارع و محیط زیست آسیب می‌زنند صورت گیرد.
 
آیت‌الله حسینی یادآور شد: اگر برخورد لازم با این افراد انجام شود، مانع سوء استفاده آنها و ایجاد بحران در جامعه خواهد شد. 
 
وی خواستار برخورد دستگاه‌های مسئول با ترک فعل مسئولان شد و افزود: ستاد مدیریت بحران باید همیشه آمادگی لازم را جهت جلوگیری از آتش سوزی‌ها داشته باشد. 
 
این مسئول خاطرنشان کرد: نباید اجازه داد به راحتی گونه‌های گیاهی و جانوری از بین بروند، زیرا وجود این موجودات و طبیعت یک ضرورت در جهان بوده که خداوند آنها را خلق کرده است. 
 
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خسارت وارد شده به برخی از باغداران شهرستان باشت در آتش سوزی اخیر و ضرورت حمایت از این افراد، خواستار استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها و نهاد‌ها در موارد بحرانی برای اطفا حریق شد.
 
در ادامه این نشست هر یک از مدیران حاضر گزارشی از فعالیت‌های صورت گرفته در راستای اطفاء حریق در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد ارائه دادند.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار