نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی:

رسالت طلبه؛ ایستادگی در بیان حق است/ وظایف روحانیت با دستگاه‌های حکومتی تفاوت دارد

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: روحانیت، طلاب و بسیج باید در مقابل هر جریانی که کوچک‌ترین زاویه را با وجود امام زمان علیه‌السلام و یا حجت ایشان دارد، با تمام قدرت بایستد، نه اینکه به فکر سازش و گفتگو با آن‌ها باشد.
کد خبر: ۶۸۰۲۲۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۹ - 23July 2024

رسالت طلبه؛ ایستادگی در بیان حق است/ وظایف روحانیت با دستگاه‌های حکومتی تفاوت داردبه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، آیت‌الله «سید احمد علم‌الهدی» نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در همایش طرح جهادگران تبیین که در هتل امامت برگزار شد، با اشاره به آیه ۱۷۳ سوره مبارکه آل‌عمران «الَّذِینَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِیمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِیلُ» اظهار داشت: اگر بخواهیم جریان بسیج را در اساتید و طلاب در یک جمله خلاصه کنیم، مصداق این آیه شریفه است.

وی افزود: شما با بصیرتی که دارید شرایط جهان و وضعیت داخلی کشور را به خوبی لمس می‌کنید، با این فراز و نشیب‌های سیاسی که در حال حاضر با آن مواجه هستیم باید ببینیم که آیا مصداق «حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِیلُ» هستیم و درصدد مقابله با جریان‌های مخالف اصول انقلابی و اسلامی هستیم یا خودمان را عقب می‌کشیم.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: متأسفانه برخی از روحانیت انقلابی کشور، امروز در جریانات سیاسی و قدرتی که پیش می‌آید و با ولایت زاویه دارند، به‌جای اینکه آماده مبارزه بیشتر شوند، سخن از سازش و گفت‌وگو می‌زنند به این دلیل که بتوانیم سهم و موقعیت خود را در قدرت حفظ کنیم، این فکر مخالف خدمت به امام زمان علیه‌السلام است.

آیت‌الله علم‌الهدی بابیان اینکه اگر شما خود را در عرصه خدمتگذاری بقیه‌الله علیه‌السلام وقف آن حضرت کنید، سعادتمند هستید، عنوان داشت: اگر شما وقف امام زمان علیه‌السلام شدید، دیگر نباید به ظرفیت‌ها و مسائل دنیوی توجه داشته باشید، زیرا شما با تمام آثار وجودی و ظرفیت‌های خود وقف آن حضرت شده‌اید، این معنای درست وقف و بسیج است.

وی تصریح کرد: یک طلبه جوان یا استاد بسیجی باید همه‌چیز خود را صرف موقوف علیه کند و بداند که خودش دیگر سهمی ندارد، بنابراین در زندگی باید در مقابل هر جریانی که کوچک‌ترین زاویه را با وجود امام زمان علیه‌السلام و یا حجت ایشان دارد، با تمام قدرت بایستیم، نه اینکه به فکر سازش و گفت‌وگو با آن‌ها باشیم.

عضو خبرگان رهبری داشتن هماهنگی بین دستگاه‌های حکومتی را ضرورت اداره صحیح کشور دانست و گفت: این امر اقتضا می‌کند تا تمامی دستگاه‌های حکومتی با یکدیگر هماهنگ و یکپارچه عمل کنند اما باید بدانیم ما طلبه هستیم، پاسدار دین خدا، ارزش‌های انقلاب و مبانی فکری دینی و اعتقادی که متعلق به وجود اقدس بقیه‌الله علیه‌السلام است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی تأکید کرد: ما باید در مواضع فهم دینی چه در فقه و چه در عمل محکم و سخت بایستیم بدون اینکه از مواضع خود کوتاه بیاییم و مصلحت‌اندیشانه برخورد کنیم.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه بنده به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی هیچ مقام رسمی و حکومتی ندارم، ابراز داشت: بنده تنها هماهنگی امور بین اولیا و مسئولین استان را بر اساس نظرات رهبر معظم انقلاب اسلامی انجام می‌دهم، من یک طلبه هستم، اینکه می‌گویند رهبر معظم انقلاب اسلامی چه‌کار می‌کنند ما نیز همان کار را انجام می‌دهیم، درست نیست، ایشان مدیریت و اداره کشور را بر عهده دارند با من طلبه فرق دارند، من باید طلبگی خودم را انجام دهم.

وی رسالت طلبه را ایستادگی در حق و بیان آن دانست و افزود: نباید به خاطر رضایت عده‌ای در مقابل جریانات انحرافی سازش کنیم، بایستی در عالم طلبگی نسبت به آنچه لازمه خدمت کردن به اهل‌بیت علیهم‌السلام است، بایستیم و از هیچ نبردی روی‌گردان نباشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها