حماس:

با هر نیروی خارجی در غزه به عنوان اشغالگر رفتار خواهیم کرد

عبدالهادی گفت: با هر نیروی خارجی که در غزه حضور یابد به عنوان نیروی اشغالگر رفتار خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۰۲۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۲۹ - 23July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، نماینده جنبش حماس در لبنان اعلام کرد نشست پکن پیام مهمی دارد مبنی بر اینکه مردم فلسطین متحد هستند و آنچه در غزه رخ خواهد داد باید با تصمیم فلسطینی‌ها باشد.

با هر نیروی خارجی در غزه به عنوان اشغالگر رفتار خواهیم کرد
«احمد عبدالهادی»، نماینده جنبش حماس در لبنان اعلام کرد: آنچه در مورد اعلامیه پکن، جدید است، روند و مشخصا نبرد طوفان الاقصی است که منجر به حصول این اعلامیه شد.

عبدالهادی در گفتگو با شبکه المیادین تصریح کرد: نشست پکن پیام مهمی دارد مبنی بر اینکه مردم فلسطین متحد هستند و آنچه در غزه رخ خواهد داد باید با تصمیم فلسطینی‌ها باشد. وی تاکید کرد: با هر نیروی خارجی که در غزه حضور یابد به عنوان نیروی اشغالگر رفتار خواهد شد.

نماینده حماس در لبنان اظهار داشت: روند و سیاق اعلامیه پکن، مسئولیت‌های بزرگی را برای بهره‌برداری از «طوفان الاقصی» و مقابله با نسل‌کشی بر عهده رهبران فلسطین می‌گذارد.

عبدالهادی در پایان با بیان اینکه چین در برخورد با موضوع فلسطین بسیار جدی است و این چیزی است که ما احساس کردیم، گفت: «بند‌های اعلامیه پکن دربردارنده حداقل‌های مورد توافق میان گروه‌های فلسطینی است.» ریاست هیأت حماس بر عهده «اسماعیل هنیه» و ریاست هیأت فتح بر عهده «محمود العالول» بود.

این دو جنبش فلسطینی، سه‌شنبه هفته گذشته با انتشار بیانیه‌هایی خبر دادند که چین از آنان برای برگزاری یک «نشست ملی فراگیر» دعوت کرده است. چین با برگزاری چنین نشست‌هایی، در پی حل اختلافات میان گروه‌های فلسطینی و پایان بخشیدن به این مسئله است. پکن همچنین از سایر گروه‌ها مانند جهاد اسلامی هم برای حضور در این نشست دعوت کرده بود. وزارت خارجه چین تأکید کرد که آماده است برای مصالحه میان گروه‌های فلسطینی، تمام توان خود را به کار گیرد.

پیش از این، منابع خبری از تلاش رژیم صهیوینستی برای اقناع برخی کشور‌های عربی از جمله امارات به منظور اعزام نیرو به غزه در مرحله پساجنگ خبر داده بودند.


انتهای پیام/۹۵۵

برچسب ها: فلسطین ، حماس ، چین ، نشست ، عربی
نظر شما
پربیننده ها