نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

لزوم دانش بنیان شدن بهزیستی

«محمدی لائینی» گفت: بهزیستی و همه نهاد‌های دیگر باید دانش‌بنیان شود که اگر شود به کشف استعداد‌ها کمک می‌کند و در ساخت و ساز تجهیزات خیلی کمک می‌کند.
کد خبر: ۶۸۰۲۴۰
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۲۹ - 23July 2024

لزوم دانش بنیان شدن بهزیستی و دیگر نهادهابه گزارش دفاع‌پرس از مازندران، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار مدیرکل و معاونین بهزیستی استان به مناسبت هفته بهزیستی، ضمن گرامیداشت ایام و یاد و خاطره شهید موسس بهزیستی شهید فیاض بخش و شهدای دیگر، اظهار داشت: وظیفه اخلاقی انسانی این است که یک انسان سالم به یک انسان دارای مشکل کمک کند، شکرانه بازوی توانا گرفتن دست ناتوان است.

آیت الله محمدی لائینی خاطرنشان کرد: البته جامعه بهزیستی متفاوت است و امکان خروج معلولین به آن شکل نیست، اما هستند خانواده‌های بی‌سرپرست که ظرفیت‌هایی دارند که اگر دستشان را بگیرید می‌توانند خودکفا شوند.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه بسیاری از معلولین استعداد‌هایی دارند، بیان کرد: هنرنمایی‌هایی انجام می‌دهند که افراد سالم نمی‌توانند انجامشان دهد، همین کشف استعداد معلولین و افراد دیگر خودش یکی از کار‌های مهم شما باید باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: یعنی کار شما اداره شکم و پوشش یک معلول نیست؛ ماموریت شما کشف استعداد و استفاده از ظرفیت اوست، شما می‌توانید از جامعه معلولین استفاده کنید، مولدسازی کرده و بازار مصرف برایشان درست کنید.

امام جمعه ساری بیان کرد: نکته دیگر هم اینکه نباید تجهیزات و تولیدات ایرانی که در اختیار معلولان قرار می‌گیرد از نظر کیفیت ضعیف‌تر از خارجی‌ها باشد، ایرانی که کشتی‌های غول پیکر آنچنانی می‌سازد، نفربر‌ها و تانک‌هایی می‌سازد، خودرو و ویلچر در مقابلش چیزی نیست.

این مسئول ضمن گلایه بیان کرد: نمی‌دانیم چرا به صنعت داخلی توجه نمی‌کنیم، یک ویلچر برقی و دستی باکیفیت بسازیم و همینطور در تولید دست و پای مصنوعی باید قوی کار کنیم، این را خیلی باید جدی بگیریم.

وی یادآور شد: بهزیستی و همه نهاد‌های دیگر باید دانش‌بنیان شود که اگر شود به کشف استعداد‌ها کمک می‌کند و در ساخت و ساز همین تجهیزات خیلی کمک می‌کند.

آیت الله محمدی لائینی اذعان داشت: جامعه هدف بهزیستی بیش از ضایعات بدنی ضایعات عاطفی دارد، از این رو کارکنان شما و شخص مدیر شهرستان نباید دچار سخت‌گیری شود و باید برخورد مناسبی داشته باشد، همیشه از نظر عاطفی باید با جامعه هدف صمیمی و گرم باشند، رابطه پدری و برادر و خواهری داشته باشند، جبران ضایعات عاطفی خیلی مهم است.

نماینده ولی فقیه در مازندران تصریح کرد: خوشبختانه برخی از معلولان همراهان و همسران باوفایی دارند، کسانی که واقعا لوح تقدیر طلایی می‌خواهند و خیلی باارزش هستند، اینکه چگونه باید دیده، تقدیر و الگوی دیگران شوند مهم است، حق و حقوقی هم برایشان در نظر گرفته شود.

این مسئول خواستار شد: به خود معلولین هم باید توجه کرد، هم به مدیرانی که برخورد انسانی‌تر با جامعه هدف دارند و چنین روحیه‌ای دارند توجه شود، تقدیر شوند، خیلی‌ها در حال ساخت منزل هستند کمک‌های جدی به معلولان شود که دلگرم‌تر شوند یا اگر نیاز به این دارند که فرزندی به آنها داده شود اهدا شود، البته می‌شود با روش‌های جدید دارای فرزند شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها