معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

اقامه نماز جمعه در ٩٠٠ نقطه کشور

حجت الاسلام والمسلمین «علی نوری» گفت: حقیقتا همین یک ثمر و برکتی که از خون شهدا و نفس قدسی امام راحل عظیم الشأن و تدابیر داعیانه رهبر معظم انقلاب است که امروز نماز جمعه در قریب به ٩٠٠ نقطه در کشور برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۰۲۴۹
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۵۹ - 24July 2024

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، حجت الاسلام والمسلمین «علی نوری» معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در همایش آموزشی تشکیلاتی منادیان نماز جمعه در شهرستان اردکان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و امام خمینی (ره) با اشاره به در پیش بودن سالگرد اقامه اولین نماز جمعه انقلاب اسلامی، اظهار داشت: حقیقتا همین یک ثمر و برکتی که از خون شهدا و نفس قدسی امام راحل عظیم الشأن و تدابیر داعیانه رهبر معظم انقلاب است که امروز نماز جمعه در قریب به ٩٠٠ نقطه در کشور برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه عزت برای جامعه دینی در برپایی نماز جمعه باید برقرار بشود، اظهار داشت: با تأمل در اهداف قیام امام حسین (علیه‌السلام)، شعار‌ها و ابعاد قیام از جمله عزت، می‌بینیم که از علل قیام و حیات و شهادت آقا اباعبدالله‌الحسین (علیه‌السلام) قیام عزت آفرین بود.

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه تهران افزود: از اهداف قیام آن حضرت این است که انسان در دنیا باید عزت‌مندانه زندگی بکند، مؤمن به جهت نور ایمان و باور به الله تبارک و تعالی دارای عزت می‌شود. مؤمن عزت‌مندانه زندگی می‌کند و حیات اجتماعی او مشحون از عزت است، حاکمیت دینی و جامعه‌ی دینی باید یک جامعه‌ی عزتمند باشد.

وی اظهار داشت: از علل عزت برای مؤمن و جامعه، برخورداری از امام است. امام یک چنین ویژگی دارد، عزت را به جامعه‌ی دینی می‌بخشد، نماز جمعه قرارگاه ایمان و اخلاق و معنویت در اجتماع است در محور امام، تمامی علل عزت را دارید مشاهده می‌کنید. نماز جمعه، حقیقتاً عزت‌آفرین است.

سخنگوی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با گرامیداشت یاد شهدای نماز جمعه و شهید رئیسی گفت: قدردان ائمه جمعه کشورمان هستیم، خیلی از امکانات و زیرساخت شهر‌های ما به همت ائمه جمعه‌ی ماست.

وی با بیان اینکه گاهی اوقات در برگزاری نماز جمعه با دوگانه‌هایی روبرو می‌شویم، گفت: دوگانه‌ای داریم به عنوان هفتگی شدن نماز، به شدت فرصت ویژه‌ای را در اختیارمان قرار می‌دهد که شما هر هفته با مخاطب خودت به گفتمان و گفتگو بنشینید زیارت کنید میزبانی داشته باشید محیا بشوید آماده بشوید و کار ارائه بدهید از یک طرف این هفتگی شدن و تکرار، خطر و نگرانی‌اش عادی شدن است یعنی تحول، تنوع و خلاقیت را و ایده‌پردازی را از دست بدهید.

حجت الاسلام نوری اظهار داشت: برخوردار سازی نماز جمعه و ستاد از ابتکار، خلاقیت، نوآوری برای اینکه جذابیت‌ها در ارائه و برپایی نماز جمعه در کنار خطبه‌های غنی که خطبای ما ارائه می‌دهند ستاد‌های نماز باید به این توجه کنند؛ لذا این هفتگی شدن به نظر هم فرصت هست و هم تهدید و نگرانی است. مردمی بودن، مردمی شدن یک اصطلاح دوطرفه‌شدن این قصه است.

وی با بیان اینکه مردم پایه‌ی حرکت نماز هستند، گفت: یکی از نکات این است که نماز، نمایندگی حاکمیت می‌کند و خود همین نمایندگی از حاکمیت باعث دوگانه‌ای می‌شود.

معاون سازماندهی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور افزود: مسأله مساجد در رویکرد جدید نهاد امامت قرار گرفته است. قوت نماز جمعه به جهت کمی به قوت مساجدمان برمی‌گردد، آبشخور نماز جمعه مسجد است. از مسجد حرکت به نماز صورت می‌گیرد. عنایت و توجه ویژه به مقوله‌ی مساجد که دستور کار نهاد امامت جمعه هم قرار گرفته است. قطعاً رسیدگی و توجه ائمه جمعه‌ی ما و ایجاد ارتباط ستاد ما با بدنه‌ی مسجد و هیئت امنا و رابط ایجادکردن که هر چقدر به این مسئله توجه بشود احیای مساجد، احیای نماز جمعه است.

وی تصریح کرد: ایفای نقش قرارگاه در شهر، جمع شدن و دریافت برنامه‌ها، دیدگاه‌ها و برخورداری از جهاد تبیین از جایگاه و سخنگاه نماز جمعه توسط خطیب محترم و بعد در طول هفته، حرکت و برنامه‌ریزی بر اساس آن که می‌طلبد توجه ویژه‌ای داشته باشید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها