رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی:

«هیئت‌ها روایت می‌کنند» شعار سومین مهرواره هوای نو است

ملتجی با بیان اینکه «هیئت‌ها روایت می‌کنند» شعار سومین مهرواره هوای نو است، گفت: مهرواره هوای نو یک نهاد مردمی و صنفی است و باید خودش را در نقشه چهل ساله دوم انقلاب اسلامی پیدا کند.
کد خبر: ۶۸۰۲۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۹ - 24July 2024

به گزارش گروه فرهنگ دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «مجید باباخانی» رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی در نشستی با بیان اینکه مقدمات سومین مهرواره هوای نو از سه ماه پیش با قوت آغاز شده است، اظهار داشت: هیئت به عنوان قدیمی‌ترین سازمان مردم نهاد کشور محسوب می‌شود؛ هیئت یکی از مهمترین نهاد‌های فرهنگی است که در عرصه فرهنگ نقش مهمی ایفا می‌کند. هیئت به عنوان یک نهاد اصیل می‌تواند ظرفیت‌های بزرگی را بر عهده بگیرد و خدمات بزرگی را به کشور و سایر کشور‌های اسلامی داشته باشد.

«هیئت‌ها روایت می‌کنند» شعار سومین مهرواره هوای نو است

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی با بیان اینکه دو هدف اصلی را در مهرواره هوای نو به صورت جدی دنبال می‌کنیم، عنوان کرد: در دو دوره قبل هم سعی کردیم با جدیت آن را پیگیری کنیم این دو هدف شامل این مهم می‌شود که هیئت برای همه مردم برنامه داشته باشد و سعی کند برای همه مردم با همه سلایق تولید برنامه کرده و آنان را مورد خطاب قرار دهد. دومین هدف برگزاری مهرواره هوای نو، تلاش برای تصحیح تصویر رسانه هیئت است تا تصویر کاملی از این نهاد اصیل به جامعه مخابره شود.

باباخانی ادامه داد: تلاش شده تا آن چیزی را که در مهرواره هوای نو و طراحان دنبال می‌کنند، در سایر برنامه‌های سازمان هیئت هم دنبال کنیم و سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان یکی از مجموعه‌هایی است که از هوای نو حمایت می‌کند تا این مجموعه مردمی با قوت کار خود را ادامه دهد. امید که دیگر نهاد‌ها نیز از این رویداد حمایت داشته باشند و در سیاستگذاری‌های آن نقش آفرینی کنند.

رئیس سازمان هیئت و تشکل‌های دینی کشور بیان داشت: جریان زیست بوم هیئت به سمت افق‌های بلندی پیش برود. هوای نو از ابتدای طراحی اینگونه طراحی شد تا مجموعه مردمی باشد و از همه نهاد‌ها و ظرفیت‌های مردمی بهره ببرد.

در ادامه، وحید ملتجی دبیر سومین مهرواره هوای نو با اشاره به اینکه رویداد هوای نو یک رویداد آینده نگر است، اظهار داشت: عمده فعالیت‌ها و رویداد‌هایی که در حوزه هیئت برگزار می‌شود رویدادی است که به فعالیت گذشته و آینده حوزه فرهنگ ارتباط دارد؛ بخصوص زمانی که از مسأله هیئت صحبت می‌شود به دلیل قدمتی که هیئت دارد فضایی از گذشته در اذهان متصور می‌شود.

وی با بیان اینکه هیئت برخاسته از فرهنگ و هویت ما است عنوان کرد: این مهم است که بدانیم در سال‌های پیش رو و پایان چهل‌واره دوم انقلاب اسلامی هیئت در کجای ماجرا است و این مسأله‌ای است که سبب شد مهرواره هوای نو شکل بگیرد؛ در واقع مهرواره هوای نو یک نهاد مردمی و صنفی است و باید خودش را در نقشه چهل ساله دوم انقلاب اسلامی پیدا کند.

دبیر سومین مهرواره هوای نو با اشاره به اینکه نهاد هیئت نهادی مانا و پویا است، گفت: مانایی هیئت به دلیل بافت و نوع فعالیتی است که دارد و ادامه خواهد داشت برای همین هیئت باید برای خود برنامه داشته باشد و هوای نو به این مهم کمک می‌کند. رویداد هوای نو بیشتر آینده را می‌بیند و افق ۱۴۴۰ را مشاهده می‌کند از این رو بیشتر مخاطبان هوای نو جوانان هستند.

ملتجی با بیان اینکه هیئت جز مهمی از فرهنگ کشور است، عنوان کرد: هیئت در فرهنگ و زیست بوم فرهنگی کشور نقش مهمی در گذشته داشته و اینکه کمتر دیده شده به دلیل فعالیت وسیع و عمیق و مردمی بودن آن بوده است. برای همین در این رویداد هیئت را به درخت تشبیه کردیم و نماد مهرواره هوای نو درخت سرو زرین است که نشان می‌دهد هر هیئت به مثابه یک درخت دیده شده که به تولید اکسیژن و پاکسازی جامعه اقدام می‌کند.

وی ادامه داد: سیاست هوای نو این است که هر یک از هیئت‌ها کاری که انجام می‌دهند کار بسیار مهمی است و به کوچک و بزرگ بودن آنها و تعداد مخاطبانشان نیز مربوط نمی‌شود.

دبیر سومین مهرواره هوای نو به تفاوت سومین مهرواره هوای نو با دو رویداد برگزار شده قبل اشاره و عنوان کرد: راهکار کلی و موضوع اصلی در فصل سوم مقوله جهاد تبیین است و به نوعی این وظیفه بار‌ها از لسان مقام معظم رهبری بیان و تاکید شده است؛ بنابراین همه سی و یک رشته سومین مهرواره هوای نو بر محور مسأله جهاد تبیین است.

ملتجی به شعار امسال هوای نو اشاره کرد و گفت: شعار سومین مهرواره هوای نو «هیئت‌ها روایت می‌کنند» تعیین شده است. روایت گر بودن هیئت‌ها در مهرواره هوای نو بسیار مهم قلمداد می‌شود تا راوی انقلاب اسلامی باشند.

وی درباره حوزه بین الملل هوا نو گفت: از امسال به صورت ویژه به حوزه بین الملل پرداخته شده است تا در آینده نزدیک به عنوان رویداد بین المللی به آن پرداخته شود. امسال چند کار اساسی در هوای نو صورت گرفته برای مثال به یکی از رشته‌های بین المللی به صورت خاص‌تر توجه کردیم به گونه‌ای که هیئت‌هایی که فعالیت‌های برون مرزی دارند به صوت خاص مورد توجه قرار می‌گیرند و از سه هیئت تجلیل خواهد شد. همچنین چند هیئت را نیز از کشور‌های دیگر به صورت مهمان در رویداد مهرواره هوای نو حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه سی و یک رشته در سومین مهرواره هوای نو در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: یک سوم از این سی و یک رشته، رشته‌های جدید هستند که در هر رشته سه برگزیده خواهیم داشت که با عنوان پرچم دار مورد تقدیر قرار خواهند گرفت. همچنین هفته آینده نخستین جلسه اجتماع هیئت داوران را برگزار می‌کنیم تا داوری‌ها هماهنگ شود. امسال حوزه استانی بسیار پر رنگ است و قریب به سیصد پرچمدار نیز در این حوزه خواهیم داشت.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار