مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع استان کرمان:

بیش از ۲۰۰ نقطه در کرمان برای تدفین شهدای گمنام درخواست شده است/تجلیل از ۲۱ هزار پیشکسوت دوران دفاع‌مقدس در کرمان

«مهدوی فرد» با اشاره به درخواست بیش از ۲۰۰ نقطه در استان کرمان برای میزبانی شهدای گمنام گفت: تدفین پیکرهای شهدای گمنام مشروط به ساخت یادمان است.
کد خبر: ۶۸۰۲۹۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۴۳ - 24July 2024

بیش از ۲۰۰ نقطه در کرمان برای تدفین شهدای گمنام درخواست شده است/تجلیل از ۲۱ هزار پیشکسوت دوران دفاع‌مقدس در کرمان

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان،سرهنگ پاسدار «محمود مهدوی‌فرد»مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع استان کرمان صبح امروز در جلسه مشترک شورای هماهنگی دفاع مقدس و شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، از بزرگداشت هفته دفاع مقدس امسال با شعار «در راه فتح قله‌ایم» خبر داد و اظهار داشت: تجلیل از ۲۱ هزار پیشکسوت دفاع مقدس در آن ایام انجام می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع استان کرمان در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۲ میلیارد تومان برای ساخت و ساز حرم شهدای گمنام اختصاص یافت؛ اظهار کرد: چنانچه امسال نیز بودجه‌ای اختصاص یابد ساخت بسیاری از یادمان‌ها به انجام می‌رسد.

وی ادامه داد: به شهرداری کرمان پیشنهاد شده کتاب‌های دفاع مقدس و شهدا در سبد هدایای میهمانان استان قرار بگیرد.

مهدوی فرد در بخش دیگری از سخنانش از درخواست ۲۳۷ نقطه در استان برای تدفین پیکر مطهر شهدای گمنام خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۴ نقطه در کمیسیون مربوطه در اولویت قرار گرفت و به تهران ارسال و در نهایت با هشت نقطه موافقت شد مشروط بر اینکه تا ۲۵ آبان ساخت و ساز یادمان مربوطه انجام شود.

وی تصریح کرد: در صورت انجام ساخت و ساز پیکرهای شهدا در ۱۵ آذرماه همزمان با ایام فاطمیه تشییع می‌شود.

در این نشست راجع به تسریع در تکمیل یادمان شهدای نیروی هوایی که نیاز به محوطه‌سازی دارد؛ بزرگداشت سالروز ورود آزادگان به میهن، کنگره شهدای غریب استان، گردهمایی هزار و ۲۰۰ نفر از آزادگان در قید حیات، لزوم تجلیل ادارات از آزادگان دستگاه مربوطه، نصب یادمان شهدای حادثه تروریستی در محل دو انفجار در مسیر گلزار شهدا تا قبل از سالگرد نیز بحث و گفتگو شد.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها