با هدف تجلیل از سرداران و رزمندگان گردان ادوات؛

یادواره سرداران و ۱۱۰ شهید گردان‌های ادوات و ضد زره برگزار می‌شود

یادواره سرداران و ۱۱۰ شهید گردان‌های ادوات و ضد زره تیپ‌های ۴۴ حضرت قمر بنی هاشم (ع) و ۹۱ بقیه الله الاعظم (عج) دوران دفاع مقدس، پنج شنبه هفتم آذر در زرین شهر برگزار می‌شود.
کد خبر: ۶۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۷ - 25November 2013

یادواره سرداران و ۱۱۰ شهید گردان‌های ادوات و ضد زره برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، یادواره سرداران و ۱۱۰ شهید گردانهای ادوات و ضد زره تیپهای ۴۴ حضرت قمر بنی هاشم (ع) و ۹۱ بقیه الله الاعظم (عج) دوران دفاع مقدس، پنج شنبه هفتم آذر در زرین شهر برگزار میشود.

خدامراد فروزنده، فرمانده گردان ادوات و ضدزره تیپ 44 حضرت قمر بنی هاشم علیهالسلام دوران دفاع مقدس با اشاره به نقش این گردان در موفقیتهای رزمندگان اسلام در عملیاتهای مختلف اظهار داشت: این مراسم یادواره با هدف تجلیل از رشادتهای سرداران و رزمندگان گردان ادوات برگزار میشود.

وی افزود: ادوات لشگر عملیاتی 44 قمربنی هاشم علیهالسلام در سال 1361 بعد از عملیات محرم، متشکل از نیروهای رزمنده استان چهارمحال و بختیاری و استان اصفهان در قالب گردانهای آتش و پشتیبانی و گردان ضد زره با فرماندهی سرداران شهید علی صفری و حسین عرفی کار خود را در این لشگر آغاز کرد و در سال 1362 به دستور فرمانده کل سپاه، نام گردان ادوات و ضد زره ادغام شد.

این فرمانده سال های دفاع مقدس ادامه داد: این گردان در کلیه عملیاتهایی که لشگر عملیاتی 44 حضرت قمر بنی هاشم علیهالسلام حضور داشته به عنوان رکن اصلی و تهیه کننده آتش پشتیبانی گردانهای پیاده عمل میکرد و در این راستا 110 شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی نمود که سهم رزمندگان این استان 28 شهید گلگون کفن و سرافراز میباشد.

فروزنده یادآور شد: گردان ادوات لشگر عملیاتی 44 حضرت قمر بنی هاشم علیهالسلام در سالهای 90 تا 92 نیز در منطقه عملیاتی شمال غرب همراه و همپای دیگر رزمندگان این یگان، برگ زرین دیگری بر افتخارات این یگان افزود.

وی در پایان گفت: با توجه به رشادتهای رزمندگان این گردان در دوران دفاع مقدس، با هماهنگیهای به عمل آمده اولین یادواره شهدای گردان ادوات در روز پنج شنبه هفته جاری رأس ساعت 9 صبح در جوار قبور مطهر گلزار شهدای شهرستان زرین شهر برگزار میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار