جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی بعد از کناره‌گیری بایدن

جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی در آمریکا نشان می‌دهد که کامالا هریس در مقایسه با جو بایدن عملکرد بهتری خواهد داشت و جمهوری‌خواهان با فاصله اندکی از دمکرات‌ها جلوتر هستند.
کد خبر: ۶۸۰۳۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵ - 24July 2024
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، نتایج نظرسنجی موسسه معتبر Morning Consult که بلافاصله بعد از کناره‌گیری جو بایدن انجام شده، حاکی از اختلاف دو درصدی آراء بین دونالد ترامپ و کامالا هریس است. 
 
نتایج جدیدترین نظرسنجی انتخاباتی بعد از کناره‌گیری بایدن
 
این در حالی است که بر اساس آخرین نظرسنجی قبل از کناره‌گیری جو بایدن، او ۶ درصد از ترامپ عقب بود.
 
بر اساس نظرسنجی جدید، هم‌اکنون ۴۷ درصد از شرکت‌کنندگان در انتخابات از دونالد ترامپ و ۴۵ درصد از کامالا هریس حمایت می‌کنند.
 
در مقابل، ۲۷ درصد از طرفداران حزب دمکرات برای فعالیت سیاسی و مشارکت در انتخابات خود را «بسیار پرانگیزه» توصیف کرده‌اند. این رقم در میان جمهوری‌خواهان ۲۴ درصد است. گفتی است در انتخابات سال ۲۰۲۰ نیز که منجر به پیروزی جو بایدن شد، جمهوری خواهان از نظر شاخصِ انگیزه سیاسی، ۳ درصد از دمکرات‌ها عقب بودند.
 
نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که کناره‌گیری جو بایدن شوک مثبتی به کمپین انتخاباتی دمکرات‌ها وارد کرده و موجب رشد محسوس آراء آنها شده است. 
 
این نظرسنجی همچنین اثبات کرده که کامالا هریس در رقابت با دونالد ترامپ، قطعا شانس بیشتری از دیگر نامزد‌های بالقوه‌ی حزب دمکرات خواهد داشت.
 
انتهای پیام/ ۹۴۴
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار