رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی خبر داد؛

مراجعه ۲۵۰۰ نفر برای صدور گذرنامه اربعین در مشهدالرضا

سرهنگ رشادیان گفت: طی چند روز گذشته حدود ۲۵۰۰ نفر جهت گذر اربعین به اداره گذرنامه مشهد مراجعه کردند.
کد خبر: ۶۸۰۳۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵ - 24July 2024

مراجعه ۲۵۰۰ نفر برای صدور گذرنامه اربعین در مشهدالرضابه گزارش دفاع‌پرس از خراسان رضوی، سرهنگ «فرهاد رشادیان» رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات سریع، آسان و قابل قبول به زائرین اربعین، امسال صدور گذرنامه زیارتی با تمهیدات ویژه‌ای انجام می‌شود همچنین کارشناسان در میز خدمت اداره گذرنامه حتی خارج از ساعت اداری مستقر هستند تا مشکلات مربوط به گذرنامه افراد را حل و فصل کنند.

وی افزود: با توجه به اینکه نرم‌افزار «پلیس من» و سامانه «سخا» فعال هستند لذا درخواست داریم شهروندان برای دریافت گذرنامه زیارتی، به اداره گذرنامه مراجعه حضوری نداشته باشند چراکه سریع‌ترین و راحت‌ترین راه برای صدور گذرنامه اربعین استفاده از این دو نرم‌افزار و سامانه است.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی خراسان رضوی تصریح کرد: شهروندان پس از ثبت نام در نرم‌افزار و با فاصله زمانی سه تا پنج روز و با هزینه ۶۵ هزار تومان گذرنامه خود را درب منزل می‌توانند دریافت کنند.

سرهنگ رشادیان ادامه داد: در حال حاضر روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ درصد به آمار مراجعه‌کننده در اداره گذرنامه اضافه شده که با توجه به نزدیکی اربعین این آمار چندین برابر خواهد شد.

وی گفت: طی چند روز گذشته حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر جهت گذرنامه اربعین به اداره گذرنامه مشهد مراجعه کردند ضمن اینکه همزمان با صدور گذر اربعین، گذر بین‌المللی هم صادر می‌شود و تدابیر لازم اخذ شده است.

جاماندن ۱۲ هزار گذرنامه زیارتی از سال گذشته در اداره گذرنامه

سرهنگ «محمد طاهری» جانشین پلیس اطلاعات امنیت خراسان رضوی نیز ابراز داشت: ۱۲ هزار گذرنامه زیارتی به دلیل عدم مراجعه متقاضی توسط پست برگشت داده شده و الان به رسم امانت در اداره گذرنامه است و افرادی که سال گذشته درخواست گذرنامه زیارتی خود را ثبت کردند، اما تحویل نگرفته‌اند می‌توانند با مراجعه به این اداره، گذر زیارتی خود را دریافت کنند.

وی افزود: افرادی که هنوز به سن قانونی نرسیده‌اند و متقاضی گذر اربعین هستند حتما باید در زمان بارگذاری مطالب، شماره تماس پدر و یا قیم خود را بارگذاری کنند، پیامکی به قیم ارسال می‌شود و در صورت تایید، باید کد را ارسال کنند.

جانشین پلیس اطلاعات امنیت خراسان رضوی خاطرنشان کرد: افرادی که مشغول خدمت سربازی هستند باید نامه‌ای از یگان محل خدمت خود مبنی بر موافقت سفر ارائه دهند تا مشکلی در صدور گذر اربعین نداشته باشند و دانشجویان نیز باید معرفی‌نامه دانشگاه خود را در سامانه سخا بارگذاری کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار