رژه رژیم کودک‌کش در المپیک ۲۰۲۴

المپیک ۲۰۲۴ پاریس در حالی قرار است با حضور ورزشکاران رژیم کودک‌کش برگزار شود که کارزار‌های بزرگ بین‌المللی برای تحریم حضور ورزشکاران این رژیم در سطح جهان شکل گرفته، اما مسئولان و دست‌اندرکاران این رقابت جهانی چشم خود را بر جنایات این رژیم در غزه بسته‌اند و حاضر به تحریم آن نیستند.
کد خبر: ۶۸۰۳۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵ - 24July 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌‎پرس: بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۲۴ که با نام رسمی بازی‌های المپیاد سی و سوم (Games of the XXXIII Olympiad) شناخته می‌شود، یک رویداد چندورزشی است که به میزبانی پاریس از ۵ تا ۲۱ مرداد ۱۴۰۳ برابر با ۲۶ ژوئیه تا ۱۱ اوت ۲۰۲۴ با حضور بیش از ۲۰۰ کشور جهان برگزار می‌شود. 

رژه رژیم کودک‌کش در المپیک ۲۰۲۴

تیم فوتبال رژیم صهیونیستی قرار است، امروز (چهارشنبه) یعنی دو روز قبل از مراسم افتتاحیه، اولین بازی المپیکی خود را مقابل مالی در ورزشگاه پارک دو پرنس پاریس برگزار کند؛ این در حالی است که کارزار حذف این رژیم اشغالگر و کودک‌کش از المپیک پاریس به شکل گسترده‌ای در سطح کشور‌های جهان فراگیر شده بود.

رویکرد دوگانه کمیته بین‌المللی المپیک موجب اعتراض و خشم کشور‌های جهان شده است، چون همین کمیته در زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین تمام ورزشکاران روسی را به خاطر نقض قوانین بشردوستانه از حضور در مسابقات محروم کرده بود. فیفا و یوفا نیز فوتبال روسیه را به حالت تعلیق درآوردند، اما در قبال رژیم صهیونیستی با استانداردی دوگانه داشته‌اند و تاکنون به خاطر جنایتی که صهیونیست‌ها در غزه مرتکب شده‌اند، تیم‌های ورزشی یا ورزشکاران این رژیم را تعلیق یا محروک نکرده‌اند. 

با وجود اینکه کارزار «نه المپیک، نه آدم کشی»، برای حذف رژیم صهیونیستی از این دور رقابت‌ها فراگیر شده بود تا زمینه مناسبی را برای جلب توجه هرچه بیشتر مردم و کشور‌های دنیا به مسئله فلسطین و جنگ غزه فراهم شود؛ اما دست‌اندرکاران خیلی بی‌تفاوت از کنار این کارزار عبور کردند و هیچ اقدامی برای عدم حضور اسرائیل انجام ندادند. 

سوالی که در این میان مطرح می‌شود، این است که چرا رژیم صهیونیستی باید از حضور در المپیک ۲۰۲۴ پاریس تحریم شود؟ پاسخ این سوال خیلی واضح و روشن است و جواب آن سیاهه بلند و بالایی از جنایات و کشتار رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان بویژه زنان و کودکان نوار غزه است؛ جنایاتی که با گذشت نزدیک به ۱۰ ماه از آغاز جنگ غزه همچنان ادامه دارد و هر لحظه و هر زمان شاهد افزایش آمار شهدا و مجروحان فلسطینی هستیم.

حال در این میان بهتر است که نگاهی به جنایات رژیم صهیونیستی در جریان جنگ غزه و در حق مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطینی داشته باشیم. ضمن اینکه لیست جنایات این رژیم آنقدر وحشتناک و تکان‌دهنده است که اگر هر انسان آزاده و ظلم‌ستیزی، حتی ورزشکاران کشور‌های جهان اندک آشنایی با این جنایت‌های رژیم صهیونیستی داشته باشند، محال است رو در روی ورزشکاران «اسرائیلی» قرار بگیرند.

بیش از ۴۸ هزار نفر شهید و مفقود، بیش از ۱۶ هزار کودک شهید، بیش از ۱۰ هزار زن شهید، بیش از ۵۲۰ کادر درمانی و پزشکی شهید و بیش از ۱۶۰ خبرنگار شهید نتیجه جنایات صهیونیست‌ها در غزه است؛ چرا رژیم صهیونیستی و ورزشکاران آن از حضور در المپیک نباید محروم شوند؟ ضمن اینکه جنایات این رژیم اشغالگر و نامشروع فقط به این موارد محدود نیست و باید به آن ۹۰ هزار مجروح، ۱۷ هزار کودک یتیم و ۳۵۰۰ کودک در معرض مرگ به دلیل سوءتغذیه و کمبود دارو را هم اضافه کنیم.

با وجود اینکه در منشور مسابقات المپیک آمده است که یکی از اهداف این مسابقات ایجاد مسیری در زندگی بر اساس حقوق به رسمیت شناخته شده بشر و اصول اساسی اخلاقی جهانی است؛ اما رژیم صهیونیستی که از زمان تاسیس تا امروز همواره تمامی حقوق فلسطینیان را نقض کرده و متاسفانه هم هیچ عواقبی متوجه این رژیم نبوده و در هیچ نهاد و سازمانی هم مجبور به پاسخگویی نشده است، در المیپک پاریس حضور دارد. 

حذف رژیم صهیونیستی در تمامی حوزه‌های ورزشی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی باید با قدرت پیگیری شود که تل‌آویو تحت فشار افکار عمومی مردم جهان دست از جنایات و کشتار مردم مظلوم و بی‌گناه فلسطینی بردارد.

هرچند از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی که نوار غزه را ویران کرده و ده‌ها هزار نفر اعم از زنان و کودکان بی‌گناه را به شهادت رسانده است، اعتراضات در مخالفت با این رژیم در فرانسه افزایش یافته است، اما تاکنون اقدامی تاثیرگذار از سوی جامعه جهانی برای توقف این نسل‌کشی صورت نگرفته است و رژیم کودک‌کش صهیونیستی بدون اینکه مانعی برای آن ایجاد شود در المیپک ۲۰۲۴ در مقابل وجدان خفته جامعه جهانی در حال رژه است.  

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار