مشاور ارشد اوباما مدعی شد؛

اختلافات ما با ایران "عمیق" است

مشاور ارشد رئیس جمهور آمریکا در خصوص مبارزه با داعش گفت: اختلافات بین ایران و آمریکا بزرگ و عمیق است و یک شبه به مجرد توافق درباره پرونده هسته ای از بین نخواهد رفت.
کد خبر: ۶۸۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲ - 29January 2016

اختلافات ما با ایران

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، "رابر مالی" مشاور ارشد باراک اوباما در امور مبارزه با داعش و هماهنگ کننده کاخ سفید در امور خاورمیانه و شمال آفریقا افزود: دولت آمریکا به طور کامل درک میکند و آگاه است که ایران رفتارهای خود را به صرف امضای توافق هستهای تغییر نخواهد داد.

مالی که یکی از اعضای تیم مذاکره کننده آمریکا با ایران در پرونده هستهای بود، با تکرار اتهامات آمریکا علیه ایران در زمینه هستهای گفت: دولت اوباما قدری امیدواری دارد که جلوگیری از دستیابی ایران به سلاح هستهای، تنش منطقهای را کاهش خواهد داد و به مرور زمان اقدامات خصمانه را کم خواهد کرد.
 
وی ایران را به برهم زدن ثبات منطقه متهم کرد و گفت: دولت آمریکا برای یافتن راههای مؤثرتر به منظور کار با شرکای (عرب) خود در حوزه خلیج فارس به منظور مقابله با تهدیدات گروههای تروریستی و فعالیتهای ایران که ثبات را برهم می زند، تلاش میکند.
 
 مشاور اوباما در امور مبارزه با داعش در پاسخ به این سوال که "با آغاز اجرایی شدن توافق هستهای و برداشته شدن تحریمهای ایران، شما تاثیر آن را بر منطقه خاورمیانه در دوره باقی مانده از ریاست جمهوری باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا چطور ارزیابی میکنید"، گفت: اولین گام این است که به این فکر کنیم که منطقه خاورمیانه در صورت نبود توافق هستهای بین قدرتهای جهانی و ایران چگونه خواهد بود. ما شاهد تسریع در برنامه هستهای ایران و تنشهای بیشتر در خارومیانه و خواستهای مجدد برای اقدامی نظامی خواهیم بود و همه اینها به نفع نیروهای تندرو و طائفهای از جمله گروه القاعده و داعش خواهد بود.‬
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار