جنگ سرد به روش «کیم جونگ اون»؛

فرود بالن‌های زباله در دفتر رئیس جمهور کره جنوبی

بالن‌های کره شمالی نگرانی‌هایی شدیدی را در میان مردم کره جنوبی نسبت به احتمال وقوع حمله شیمیایی ایجاد کرده است.
کد خبر: ۶۸۰۳۶۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۰ - 24July 2024
به گزارش خبرنگار بین‌الملل دفاع‌پرس، ساعتی قبل برای نخستین بار بالن‌های حامل زباله که از جانب کره شمالی ارسال شده بودند، با عبور از منطقه پرواز ممنوع در محوطه دفتر رئیس جمهور کره جنوبی فرود آمدند. 
 
فرود بالن‌های زباله در دفتر رئیس جمهور کره جنوبی
 
بر اساس گزارش یونهاپ (خبرگزاری دولتی کره جنوبی) فرود این بالن‌ها موجب شد، تیم‌های واکنش سریع از بیم حملات شیمیایی و میکروبی به سرعت وارد عمل شوند. بررسی‌های انجام شده نشان داد که اثری از آلودگی شیمیایی و مواد خطرناک در محموله وجود ندارد.
 
نهاد ریاست جمهوری کره جنوبی در مرکز شهر سئول و در منطقه پرواز ممنوع واقع است و تحت تدابیر و مراقبت‌های شدید امنیتی قرار دارد. از ابتدای ماه می‌میلادی هزاران بالن حمل زباله که از سوی پیونگ یانگ پرتاب شده، توسط پدافند مستقر در منطقه پرواز ممنوع مورد اصابت قرار گرفته است. با این حال این نخستین بالنی است که توانسته خودش را به دفتر رئیس جمهور کره جنوبی برساند.
 
بر اساس اعلامیه ارتش کره جنوبی، بالن‌های کره شمالی صبح امروز (چهارشنبه) از مرز دو کشور عبور کرده بودند.
 
این دهمین پرتاب کره شمالی از اواخر ماه می‌میلادی تا کنون محسوب می‌شود. ظرف این مدت بیش از ۲ هزار بالن، چیزهایی، چون کاغذ باطله، تکه‌های پارچه، ته سیگار و کود را در خاک کره جنوبی تخلیه کرده‌اند. کره شمالی گفته است که این اقدام واکنشی است به پخش و انتشار اعلامیه‌های سیاسی توسط کره جنوبی که در سراسر مرز دو کشور به صورت مستمر انجام می‌شود.
 
سرویس امنیتی کره جنوبی از اظهارنظر درباره اینکه آیا رئیس جمهور «یون سوک یول» در آن زمان در دفتر کار خود حضور داشته یا خیر، خودداری کرده است. 
 
لازم به ذکر است که در ماه ژوئن، بالن‌های ارسال شده از کره شمالی باعث بسته شدن فرودگاه سئول شد. از سرگیری پرواز بالن‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که کره جنوبی پخش آهنگ‌های کی‌پاپ و پیام‌های تبلیغاتی خود را در سراسر مرز مشترک با کره شمالی به شدت افزایش داد.
 
فرود بالن‌های زباله در دفتر رئیس جمهور کره جنوبی
 
تشدید جنگ سرد بین دو کره به نگرانی‌ها در شرق آسیا دامن زده است. هر دو کشور مدام تهدید می‌کنند که قدم‌های محکم‌تری برخواهند داشت و نسبت به عواقب رفتار‌های متقابل به شدت هشدار می‌دهند.
 
کارشناسان می‌گویند از نظر کیم جونگ اون، فعالیت‌های تبلیغاتی کره جنوبی در مرز مشترک تهدیدی برای سیاست سانسور و پالایش اخبار و مدیریت افکار عمومی کره شمالی است. کره شمالی همواره به پروپاگاندای کره جنوبی در مرز واکنش‌های خشمگینانه‌ای نشان داده است. 
 
بالن‌های کره شمالی نگرانی‌هایی شدیدی را در میان مردم کره جنوبی ایجاد کرده است. مردم در کره جنوبی نگران هستند که مبادا کره شمالی، عوامل شیمیایی و بیولوژیکی را از این طریق پرتاب کند.
 
کره جنوبی در واکنش اعلام کرده که پخش تبلیغات ضد پیونگ یانگ را از بلندگو‌های سایت‌های مستقر در امتداد مرز زمینی با کره شمالی افزایش می‌دهد. 
 
ناظران می‌گویند پخش برنامه‌های تبلیغاتی کره جنوبی از این بلندگو‌ها می‌تواند روحیه سربازان و ساکنان خط مقدم کره شمالی را به میزان قابل توجهی تضعیف کند.
 
در سال ۲۰۱۵، پخش تبلیغات در مرز خشم شدید پیونگ یانگ را برانگیخت و به حملات حملات توپخانه‌ای و تبادل آتش میان ارتش دو کشور منجر شد.
 
انتهای پیام/ ۹۴۴
نظر شما
پربیننده ها