عبداللهی خبر داد

اعزام هیئتی برای پیگیری وضعیت سربازان ربوده شده به اسلام آباد

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور گفت: هیاتی به مسوولیت استانداری سیستان و بلوچستان هفته آینده برای پیگیری وضعیت پنج مرزبان ربوده شده توسط گروهک موسوم به جیش العدل عازم پاکستان می شود.
کد خبر: ۶۸۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۲ - 14February 2014

اعزام هیئتی برای پیگیری وضعیت سربازان ربوده شده به اسلام آباد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، علی عبداللهی، معاون وزیر کشور با اعلام این خبر اظهار کرد:  مرزبانان ایرانی نیز برای پیگیری این مساله با مرزبانان پاکستان دیدار کردهاند.

وی با بیان این که اعضای این گروهک از داخل خاک این کشور وارد ایران شدهاند، یادآور شد: اعضای گروهک موسوم به جیشالعدل پس از ربودن سربازان ایرانی به داخل خاک پاکستان بازگشتهاند و آثار آن نیز کاملا مشهود است.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با اشاره به اینکه مقامات پاکستانی در این زمینه وظیفه ای برعهده دارند که باید این وظیفه را انجام دهند، اظهار داشت: وزارت امور خارجه نیز با احضار سفیر پاکستان خواستار پیگیری جدی دولت پاکستان در این مورد شده است.

عبداللهی خاطرنشان کرد: وزیر کشور دستور داد تا کمیتهای متشکل از دستگاه های ذیربط برای پیگیری این موضوع تشکیل شود که این کمیته امروز تشکیل جلسه داد و دستگاه های مربوطه مکلف شدند هر یک به سهم خود این موضوع را پیگیری و دنبال کنند.
 
معاون وزیر کشور با بیان اینکه دولت پاکستان در قالب موافقت نامه امنیتی تعهداتی دارد که باید به آن عمل کند، افزود: دولت اسلام آباد به طور کامل مرزهای خود را کنترل نمی کند و پاسگاه های مرزی این کشور نیز قادر به کنترل مرز نیستند.

وی ادامه داد: اما این وضعیت نمی تواند بهانه ای برای پاسخگو نبودن آنان باشد؛ چرا که پاکستان یک کشور دارای مرز مشترک با ایران است و باید آن را کنترل کند.

عبداللهی با بیان این که مرز ایران و پاکستان یک سویه کنترل می شود، تصریح کرد: گرچه ما در مرز سیستان و بلوچستان با پاکستان آسیب دیده ایم و شهادت 14 مرزبان و اکنون گروگانگیری پنج سرباز را شاهد بوده ایم اما باید به این نکته توجه کنیم که درگیری های ما به نقطه صفر مرزی کشیده شده است.
 
معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور همچنین گفت: این کنترل و اشراف کامل ما را در مباحث ورود و خروج نشان می دهد، آنها قادر نیستند در عمق استان سیستان و بلوچستان یا در سطح کشور اقدامی انجام دهند.
 
عبداللهی تصریح کرد: البته ما باید با تلاش بیشتر از نفوذها و عملیاتها جلوگیری کنیم تا این گروهکها قادر نباشند، اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران انجام دهند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار