سردار رادان:

پلیس به هیچ عنوان در مرز گذرنامه صادر نمی‌کند

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: پلیس به هیچ عنوان در مرز گذرنامه برای کسی صادر نخواهد کرد در نتیجه کسانی که قصد زیارت اربعین دارند باید قبل از مراجعه به مرز، گذرنامه تهیه کنند.
کد خبر: ۶۸۰۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۴ - 24July 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، سردار «احمدرضا رادان» فرمانده کل انتظامی کشور عصر امروز (چهارشنبه) در حاشیه بازدید از مرز شلمچه اظهار داشت: در ادامه بازدید از مرز‌های هفتگانه که قرار است برای اربعین زائران حضرت اباعبدالله الحسین (ع) از این مسیر‌ها به زیارت بروند امروز بعد از بازدید از مرز مهران وارد مرز شلمچه شدیم.

پلیس به هیچ عنوان در مرز گذرنامه صادر نمی‌کند

سردار رادان افزود: اقداماتی که همکاران من در مرزبانی و انتظامی باید انجام می‌دادند، تقریباً می‌توان گفت همه اقدامات به پایان رسیده و در چهار موضوع امنیت از مرکز تا به مرز‌های هفتگانه، تسهیل درآمدی و کنترل آن برای کاهش حوادث رانندگی، گذرنامه و روابط دیپلماتیک آماده خدمت به زائران هستیم.

فرمانده کل انتظامی کشور اضافه کرد: روزانه نزدیک به ۶۰ هزار نفر از مردم عزیز ما در اپلیکیشن پلیس من برای گذرنامه زیارتی در حال ثبت نام هستند که پس از آماده شدن به منزل آنان پست خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه مردم تهیه گذرنامه خودشان را به روز‌های آخر موکول نکنند، یادآور شد: در روابط دیپلماتیک و بین الملل امروز در بالاترین سطح ارتباطی با برادران کشور عراق هستیم.

سردار رادان تاکید کرد: از حیث انتظامی، مرزبانی، راهنمایی و رانندگی و سایر امور که مربوط به پلیس است، همه موضوعات آماده هستند تا بتوانیم در خدمت زائران عزیز باشیم.

وی در حوزه اتباع خارجه عنوان کرد: اتباع خارجه باید از کشور‌های خودشان ویزا تهیه و سپس سفر زیارتی خود را شروع کنند. همچنین اتباع خارجه که به صورت مجاز در ایران زندگی می‌کنند در طرح خادم قرار می‌گیرند.

فرمانده کل انتظامی کشور افزود: در حال رایزنی آخرین توافق با برادران کشور عراق در خصوص اتباع خارجه هستیم ولی آن چیزی که مشخص است به احتمال زیاد اتباع صرفاً از یکی از مرز‌ها باید عبور کنند که آن را اطلاع رسانی خواهیم کرد.

سردار رادان در پایان خاطرنشان کرد: گذرنامه زیارتی و دائم حتماً باید از مبدا تهیه شود و پلیس به هیچ عنوان در مرز گذرنامه برای کسی صادر نخواهد کرد، در نتیجه کسانی که قصد زیارت اربعین دارند باید قبل از مراجعه به مرز گذرنامه تهیه کنند.

انتهای پیام/ 271

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار