رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین گیلان:

اقلام دارویی برای سفر اربعین پیش‌بینی شده است

«آشوبی» گیلان با تاکید بر لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی گفت: اقلام دارویی برای سفر اربعین پیش بینی شده است.
کد خبر: ۶۸۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۰ - 24July 2024

اقلام دارویی برای سفر اربعین پیش‌بینی شده استبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، «محمد تقی آشوبی» رییس کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین گیلان شامگاه چهار شنبه در گفتگو با برنامه تلویزیونی «قدم قدم تا کربلا» اظهار داشت: کمثته بهداشت و درمان ستاد اربعین تمام تلاشش را برای ارتقای سطح سلامت زائرین به کار گرفته است.

وی با اشاره به آمادگی موکب تخصصی بهداشت و درمان خادم الحسین (ع) بیان کرد: موکب خادم الحسین (ع) و دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تشکیل نشست‌های تخصصی و کارگروه‌های داخلی آماده خدمات دهی در پیاده روی اربعین است.

آشوبی از اعزام ۵ دستگاه آمبولانس و دو دستگاه موتور آمبولانس ویژه پیاده روی اربعین خبر داد و اضافه کرد: نام نویسی‌ها از کادر درمان برای خدمات دهی در پیاده روی بزرگ اربعین آغاز شده و افراد داوطلب می‌توانند برای ثبت نام اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه ذخیره سازی اقلام دارویی برای اربعین انجام شده است، افزود: خروج دارو از کشور بدون نیازسنجی و همچنین مقررات بهداشت و درمان قاچاق محسوب می‌شود و از این رو تمام پیش‌بینی‌های لازم برای تأمین اقلام دارویی مورد نیاز در اربعین دیده شده است.

آشوبی با بیان اینکه گیلان بیمارتب دنگی ندارد، گفت: پشه به تنهایی مشکل‌ساز نیست، اما فرد آلوده به پشه آئدس دردسرساز بوده و ناقل است.

وی با تاکید بر لزوم رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در بخش‌های مختلف افزود: افراد ضمن تمکین پیاده روی در ساعات اوج گرما، مایعات سالم و بهداشتی مصرف کنند، تا دچار گرمازدگی نشوند.

انتهای پیام/

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار