مسئول بسیج دانشجویی استان یزد مطرح کرد؛

اعزام ۱۵۰۰ دانشجو به پیاده روی اربعین / برپایی موکب «دانشجویان حسینیه ایران» در شهر مقدس کربلا

«عابدی» گفت: امسال هدف ما اعزام ۱۵۰۰ دانشجو به اضافه اساتید و کارکنان است. قطعا در این مسیر هم افزایی با دستگاه‌های مختلف موجب اعتبار و نیز غنی شدن محتوای این سفر زیارتی است، چرا که دغدغه ما فقط اسکان و انتقال و خورد و خوراک نیست، محتوای این سفر نیز بسیار حائز اهمیت است. 
کد خبر: ۶۸۰۴۸۸
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۳۸ - 24July 2024

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، امروز نخستین جلسه ستاد اربعین دانشگاهیان استان یزد با حضور مسئولین بسیج دانشجویی، روئسای دانشگاه‌های استان و مسئولین نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در تالار اندیشه دانشگاه یزد برگزار شد. 

«اکبر عابدی» مسئول بسیج دانشجویی استان یزد در این جلسه اظهار داشت: تمام تلاش ما در ستاد اربعین دانشگاهیان این است که اگر کسی به سفر اربعین مشرف می‌شود رنج کمتری متحمل شود و همچنین کسی به دلیل مسائل مالی از فیض این سفر محروم نشود.

وی تاکید کرد: مخاطبین ما آینده سازان کشور هستند، لذا ضروری است که در فضای جنگ شناختی و وضعیت شبهه آلودی که دشمن ایجاد کرده با برگزاری هر چه پرشکوه‌تر سفر اربعین کمکی به این عزیزان برای مواجهه با این قسم تهاجمات نرم بکنیم. 

وی ابراز داشت: امسال هدف ما اعزام ۱۵۰۰ دانشجو به اضافه اساتید و کارکنان است. قطعا در این مسیر هم افزایی با دستگاه‌های مختلف موجب اعتبار و نیز غنی شدن محتوای این سفر زیارتی است، چرا که دغدغه ما فقط اسکان و انتقال و خورد و خوراک نیست، محتوای این سفر نیز بسیار حائز اهمیت است. 

عابدی افزود: ما علاوه بر اعزام کاروان ها، تسهیل نقل و انتقال در ایران و عراق، برپایی موکب "دانشجویان حسینیه ایران" را نیز در شهر مقدس کربلا در دستور کار خواهیم داشت.

مسئول بسیج دانشجویی استان یزد گفت: ما همه زحمات را به جان می‌خریم تا حتی یک نفر بیشتر بتواند به فیض زیارت سیدالشهدا (ع) برسد. 

آغاز اعزام از ۲۰ مردادماه 

«عباس کلانتری» رئیس دانشگاه یزد نیز در این جلسه گفت: برپایی موکب در شهر کربلا با وضعیت حمل و نقل و گرمای هوا کار بسیار دشوار و در عین حال ارزشمندی است.

عباس کلانتری به نقش بی بدیل سفر اربعین در مقابله با تهاجم فرهنگی اشاره کرد و افزود: همه ما بایستی در چنین فعالیت‌های تاثیرگذاری با بیشترین توان مشارکت کنیم. مباحث مالی نیز در این مساله مهم است، اما برکتی که خداوند در این سفر سراسر معنویت قرار داده چندین برابر هزینه‌ای است که انجام می‌شود؛ لذا از اعضا و روئسای دانشگاه‌ها درخواست می‌شود نهایت توان خود را در این زمینه به کار بندند. 

وی افزود: تمام امور مربوط به اعزام دانشگاهیان با مدیریت بسیج دانشجویی به عنوان دبیر ستاد دانشگاهیان انجام خواهد شد. 

کلانتری ادامه داد: ثبت نام دانشگاهیان از هم اکنون آغاز شده و انشاالله اعزام‌ها نیز از ۲۰ مرداد ماه انجام می‌شود. 

رئیس دانشگاه یزد تاکید کرد: از همه دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه درخواست می‌کنم برای ثبت نام به دفاتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها مراجعه فرمایند. 

وی در پایان اعلام کرد: انشاالله ما با کمک خیرین بتوانیم امسال اربعین را برای دانشگاهیان با برنامه‌های ویژه برگزار کنیم و یک خاطره ماندگار را برای آنها رقم بزنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار