معاون ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد خبر داد؛

برگزاری مسابقه سراسری کتابخوانی با نام «بَره ناقلا»

«حجت» از برگزاری مسابقه سراسری کتابخوانی با نام «بَره ناقلا» به مناسبت سالروز افتخار آفرین عملیات مرصاد و سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی خبر داد.  
کد خبر: ۶۸۰۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۷:۰۴ - 25July 2024

«اعظم حجت» معاون ادبیات اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در یزد از برگزاری مسابقه سراسری کتابخوانی با نام «بَره ناقلا» خبر داد.  

وی افزود: به مناسبت سالروز افتخار آفرین عملیات مرصاد و سالروز بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی و راه اندازی نهضت کتابخوانی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه و بسیج با مشارکت معاونت فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان یزد مسابقه سراسری کتابخوانی با نام «بَره ناقلا» برگرفته از خاطرات طنز آزادگان یزدی را برگزار می‌کند.  

حجت تصریح کرد: علاقمندان می‌توانند از ۳ مرداد الی ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ در این مسابقه شرکت کنند و به ۲۰ نفر از برگزیدگان که پاسخ صحیح داده‌اند، به قید قرعه جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

وی بیان کرد: در این مسابقه کتابخوانی شرکت برای عموم مردم از سراسر کشور آزاد است.  

حجت ادامه داد: کتاب «بَره ناقلا» روایتی از خاطرات طنز ۳۰ آزاده یزدی است که سال‌ها در اسارت نیرو‌های بعثی عراق بودند به قلم «مصطفی زمانی فر» به نگارش در آمده است.

وی افزود: این کتاب توسط انتشارات «چشم و چراغ» وابسته به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان یزد در سال ۱۴۰۲ به تعداد ۱۰۰۰ نسخه در ۱۳۲ صفحه به چاپ رسید.

در بخشی از متن این کتاب آمده است:

یک روز که نوبت نگهبانی مصطفی بود، از بیرون و در راهرویی که قدم می‌زد، پنجره‌ها را یکی یکی طی می‌کرد و پیش می‌آمد. خلق و خویش بیشتر اوقات تلخ و تند بود و تلاش می‌کرد با بهانه‌گیری از بچّه‌ها و آزار و اذیت آنها، وقت نگهبانی‌اش را پر کند. اینطور دیگر حوصله‌اش سر نمی‌رفت. در حقیقت ناراحتی ما مایۀ خوشحالی و کیف مصطفی بود. هیچ‌کدام از ما وقت نگهبانی او دل توی دلمان نبود که الآن ممکن است گیر بدهد و بلایی سرمان بیاورد.

تهیه و تنظیم: ندا دهقانی زاده

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار