مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان چناران:

یادمان‌های شهدای گمنام شهرستان چناران بهسازی می‌شود

عبدی از تخصیص اعتبار از سوی نماینده مردم چناران، طرقبه شاندیز و گلبهار در مجلس شورای اسلامی و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی جهت بهسازی یادمان‌های شهدای گمنام چناران و اخلمد خبر داد.
کد خبر: ۶۸۰۵۱۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۹ - 25July 2024

مساعدت نماینده مجلس شورای اسلامی و اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی جهت بهسازی یادمان‌های شهدای گمنام شهرستان چنارانبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان رضوی، نشست هِِیئت امنای شهدای گمنام شهرستان چناران به ریاست «محمد احمدیان‌پور» معاون فرماندار شهرستان و با حضور سایر در فرمانداری چناران برگزار شد.

احمدیان‌پور در این نشست ضمن بیان مطالبی در خصوص اهمیت و جایگاه شهدا بخصوص شهدای گمنام، بر اهتمام ویژه نسبت به رونق‌بخشی به یادمان‌های شهدای گمنام شهر چناران و اخلمد با بهسازی این یادمان‌ها تأکید کرد.

در ادامه این نشست سرهنگ پاسدار «محمود حامد» فرمانده سپاه ناحیه چناران در سخنانی، استفاده از همه ظرفیت‌ها در راستای تبدیل یادمان‌های شهدای گمنام چناران و اخلمد به قطب فرهنگی با توجه به جاذبه گردشگری این شهرستان، ضروری دانست.

سپس «محمد عبدی» مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان چناران ضمن تبیین نقش شهدا در هدایت جامعه به سمت صلاح و رستگاری، از تخصیص اعتباری از سوی «حسین امامی‌راد» نماینده مردم چناران، طرقبه شاندیز و گلبهار در مجلس شورای اسلامی و اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی خبر داد.

وی اظهار داشت: این اعتبار با هدف بهسازی یادمان‌های شهدای گمنام بوستان ملت شهر چناران و اخلمد در نظر گرفته شده است.

در این نشست مقرر شد ظرف ۱۰ روز آینده نشستی با حضور مدیر مهندسی و امور یادمان‌های شهدای گمنام اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، اعضای شورا شهر، شهردار چناران و مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان برگزار تا طرح یادمان‌های شهدای گمنام چناران و اخلمد جهت تصویب، ارائه و مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین مقرر شد جلسه هیئت امنای شهدای گمنام اخلمد جهت تصویب طرح ارائه شده برگزار شود تا در حداقل زمان ممکن عملیات بهسازی یادمان شهدای گمنام آغاز شود.

پیکر مطهر ۲ شهید گمنام عملیات‌های خیبر و کربلای ۴ که توسط کمیته مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح در جزایر مجنون و ام‌الرصاص تفحص شده بود در نهم مرداد ۱۳۹۵ مصادف با سالروز شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام در چناران تشییع و در بوستان ملت این شهر آرام گرفت.

پیکر مطهر شهید گمنام تک دشمن در سال ۱۳۶۷ در زبیدات که سن تقریبی آن در زمان شهادت ۲۷ سال تخمین زده شده است در ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ مصادف با عاشورای حسینی بعد از تشییع در اخلمد این شهر به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار