به مناسبت سالروز عملیات مرصاد؛

کتاب «تنها در قراویز» در کرمانشاه رونمایی شد

کتاب «تنها در قراویز» زندگی‌نامه شهید «علی اشرف چاوشانی» به مناسبت سالروز عملیات مرصاد در کرمانشاه رونمایی شد.
کد خبر: ۶۸۰۵۶۰
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۹ - 25July 2024

کتاب «تنها در قراویز» در کرمانشاه رونمایی شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمانشاه، مراسم رونمایی از کتاب «تنها در قراویز» زندگینامه شهید «علی اشرف چاوشانی»که در عملیات غروز آفرین مرصاد یه شهادت رسیده برگزار شد.

این مراسم رونمایی با حضور سرتیپ دوم پاسدار «بهروز خوشبخت» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، «محمدحسین اسماعیلی» مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، جمعی از مسئولان استان کرمانشاه، هنرمندان و خانواده‌های شهدا در سالن آمفی‌تئاتر شهدای اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با حضور خانواده معظم شهید برگزار شد.

شهید «علی اشرف چاوشانی» در سال ۱۳۴۰ در روستای دره دراز ( دره دریژ) شهر کرمانشاه به دنیا آمد، بعد از انقلاب و با شروع جنگ تحمیلی به استخدام ارتش درآمد.

در طول هشت سال دفاع مقدس تا آخرین عملیات آن یعنی مرصاد در خط مقدم و در پادگان ابوذر در گروهان های سومار، قصرشیرین و سرپل ذهاب در دفاع از این مرزبوم حاضر بود و بارها مجروح شد و به خاطر نبوغ، شجاعت و ناکام گذاشتن حملات دشمن؛ مورد تشویق مسوولان کشوری و لشکری قرار گرفت.

دوره های فشرده افسری را در دانشکده افسری تهران دیده بود؛ به گفته سربازان و همرزمانش همیشه لباس تکاور می پوشید و یک تیربار روسی در دست داشت، به ورزش باستانی و رزمی علاقه خاصی داشت طوری که حتی سربازان دشمن هم به خاطر بدن ورزیده و لباس و چهره خاص اش او را می شناختند.

گروهان تپه ۶۵۴؛ به خاطر نبوغ فوق العاده و شجاعتش به اسم گروهان چاوشانی می شناختند و فرماندهان لقب "عقاب قراویز" به او داده بودند و سپس این شهید والامقام در ۳۱ تیرماه ۱۳۶۷ توسط نیرو‌های عراقی بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار