معرفی کتاب

«لبخند سرخ واژه ها»

کتاب «لبخند سرخ واژه ها» بررسی ادبیات مقاومت در آثار شهدای فرهنگی استان اردبیل است که به نویسندگی «محمد ندایی زنگبار» در سال ۱۳۹۶ توسط انتشارات «خط هشت» به چاپ رسید
کد خبر: ۶۸۰۵۶۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۶ - 25July 2024

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از اردبیل، کتاب «لبخند سرخ واژه ها» بررسی ادبیات مقاومت در آثار شهدای فرهنگی استان اردبیل است که به نویسندگی «محمد ندایی زنگبار» توسط انتشارات «خط هشت» در ۱۰۰۰ نسخه با حمایت مالی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل به چاپ رسیده است.

روح ادبیات مقاومت در ایران و کشور‌های اسلامینشات گرفته از اسلام و فرهنگ غنی آن و مکتب عاشوراست. این کتاب در پی بررسی ادبیات مقاومت در آثار فرهنگیان شهید استان اردبیل است که در چهار فصل به زیور طبع آراسته شده. زمینه‌های پیدایش ادبیات مقاومت، تاریچه آن، ادبیات مقاومت دینی و آیینی، شعر مقاومت و شعر عاشورایی، نماد‌های عمده شعر مقاومت در ایران، اشعار حماسی در دوره‌های مختلف، تبیین مفاهیمی مانند دفاع، جهاد، شهید و شهادت، شفاعت شهید، تحلیل و تطبیق وصایای شهدا و ... از جمله مطالب خواندنی این کتاب است.

در بخشی از کتاب آمده است:

خاطره برادر شهید از مبارزات انقلابی برادر شهیدش:

«شهید بهلول تقی زاده، در دوران انقلاب اسلامی، در تربیت معلم شهرستان گرمی مشغول به تحصیل بودند، زمانیکه شهید به مشکین شهر می‌آمدند به دور از چشم پدر و مادرم پیش دوستان انقلابی می‌رفتند و از آنها عکس حضرت امام خمینی (ره) و اعلامیه‌های جدیدش را می‌گرفتند، تا موقع رفتن به گرمی آنها را بین هم کلاسیهایش و دوستان خود در گرمی پخش کند.»
 برادر شهید در مورد دیدگاه برادرش نسبت به جنگ تحمیلی، این گونه می‌گوید:دیدگاه شهید نسبت به جنگ تحمیلی این بود که ابرقدرت‌های جهان، رژیم بعثی عراق را با پیشرفته‌ترین تجهیزات جنگی مجهز کرده اند تا انقلاب نوپای ما را از بین ببرند و این وظیفه‌ی ماست که از کشور عزیزمان ایران، دفاع کنیم. تنها توصیه‌ی شهید در آخرین لحظات خداحافظی، حمایت از رزمندگان و پشتیبانی از امام بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار