پنجمین شهید گمنام استان کرمان در فارس شناسایی شد

پنجمین شهید گمنام استان کرمان با نام «علی زراعت‌حرفه» پس از ۳۸ سال شناسایی شد.
کد خبر: ۶۸۰۶۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۸ - 25July 2024

پنجمین شهید گمنام استان کرمان در فارس شناسایی شد

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان،  مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان با همراهی فرمانده سپاه ثارالله استان، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه ثارالله استان، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان و جمعی دیگر از مسئولان استان در دیدار با خانواده شهید والامقام «علی زراعت‌حرفه» از شناسایی پیکر مطهر این شهید گرانقدر پس از ۳۸ سال در دارالرحمه شیراز خبر داد.

شهید «علی زراعت‌حرفه» در پنجم شهريور ۱۳۴۵ در گلباف از روستاهای كرمان به دنيا آمد و در حد خواندن و نوشتن سواد آموخت و سپس به‌عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. این شهید گرانقدر در ۲۲ فروردين ۱۳۶۲ در عملیات والفجر یک در منطقه فکه به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
 
پیکر این شهید والامقام در سال ۱۳۷۰ کشف و به‌عنوان شهید گمنام در دارالرحمه شیراز خاکسپاری شده و در نهایت در مردادماه امسال با انجام آزمایشات DNA شناسایی و امروز، سوم مردادماه خبر شناسایی پیکر مطهر شهید والامقام توسط مسئولان استان کرمان به برادران و خواهران شهید اطلاع‌رسانی شد.
 
پدر شهید والامقام سال‌ها قبل به فرزند شهید خود پیوست و مادر شهید پس از ۳۸ سال درد از دوری فرزند خود سه ماه پیش دعوت حق را لبیک گفته و به فرزند شهیدش پیوست.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها