بمباران بی‌امان خان‌یونس و شهادت ۱۲۹ فلسطینی در ۴۸ ساعت گذشته

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه بامداد امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد که ۱۲۹ فلسطینی در ۴۸ ساعت گذشته، در حملات رژیم صهیونیستی به شرق خان یونس واقع در جنوب غزه شهید شدند.
کد خبر: ۶۸۰۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۸ - 25July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه، در گزارشی اعلام کرد که در حملات رژیم صهیونیستی به شرق خان یونس در ۴۸ ساعت گذشته، ۱۲۹ فلسطینی شهید و بیش از ۱۰۰ نفر زخمی و ۴۴ نیز مفقود شدند.

بمباران بی‌امان خان‌یونس و شهادت ۱۲۹ فلسطینی در ۴۸ ساعت گذشته

بر اساس این گزارش، جنگنده‌ها و تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی در این مدت ۲۰۸ بار خان یونس را هدف قرار دادند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در غزه همچنین اعلام کرد که در این مدت ۲۳۷ ساختمان و منزل مسکونی در خان یونس هدف حملات هوایی و توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.

کشتار فلسطینی‌های باریکه غزه و کرانه باختری در حالی همچنان ادامه دارد که «بنیامن نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، بامداد امروز به وقت تهران طی سخنرانی خود در کنگره آمریکا، با وقاحت نسل‌کشی در غزه که تاکنون به شهادت ۳۹ هزار و ۱۴۵ فلسطینی خصوصاً زنان و کودکان شده است را جنگ بین بربریت و تمدن نامید.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی به‌دنبال سخنرانی وقیحانه نتانیاهو در کنگره آمریکا، در واکنش به این سخنرانی گفت: بنیامین نتانیاهو نه‌تنها یک جنایتکار جنگی بلکه یک دروغگو است.

جنبش حماس نیز بامداد پنج‌شنبه در بیانیه‌ای در واکنش به سخنرانی نتانیاهو در کنگره آمریکا، اعلام کرد: این سخنرانی عمق بحران او در عرصه نظامی و جهانی را نشان می‌دهد.

در بیانیه حماس آمده است: واشنگتن با ادامه حمایت‌های نظامی و سیاسی از رژیم صهیونیستی و دادن فرصت سخنرانی به نتانیاهوی جنایتکار برای پاک کردن دستان آغشته به خون کودکان بی‌گناه، بر شراکت کامل خود در جنگ و جنایات علیه نوار غزه تاکید کرد.

در ادامه این بیانیه، آمده است: بهتر بود به جای دادن فرصت سخنرانی به نتانیاهو جهت بهبود وجهه خود، او را بازداشت و به‌عنوان جنایتکار جنگی تحویل دیوان بین‌المللی دادگستری می‌دادند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها