رییس جمعیت هلال احمر تأکید کرد؛

ضرورت معرفی ایثارگری‌های هلال‌احمر در دفاع مقدس/ امدادگران در غزه وضعیت بسیاری سختی دارند

«کولیوند» گفت: نیرو‌های جمعیت هلال احمر در دوران دفاع مقدس در بخش‌های مختلف از جمله در امداد و نجات نقش‌آفرینی زیادی داشتند که امروز باید این ایثارگری‌ها به جامعه معرفی شود.
کد خبر: ۶۸۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶ - 25July 2024

به گزارش گروه جامعه دفاع‌پرس، «پیرحسین کولیوند» رییس جمعیت هلال‌ احمر امروز پنج‌شنبه در نخستین یادواره شهدای امدادگر چهارمحال و بختیاری، با اشاره به اینکه امدادگران هلال احمر در تمام حوادث ملی، منطقه‌ای، محلی و بین‌المللی حضور فعال دارند، اظهار داشت: نیروی انسانی اصلی‌ترین سرمایه جمعیت هلال احمر است و ساماندهی این نیرو‌ها در دستور کار این جمعیت قرار دارد.

ضرورت معرفی ایثارگری‌های هلال‌احمر در دفاع مقدس/ امدادگران در غزه وضعیت بسیاری سختی دارند

به گفته کولیوند، تاکنون امدادگران و نجات‌گران این جمعیت ۲۴۰ ساعت کار می‌کردند و دریافتی ناچیز داشتند و بیمه نداشتند؛ اما با توجه به اجرای طرح ساماندهی نیرو‌های امدادی تاکنون چهار هزار نفراز امدادگران و نجات‌گران ساماندهی شده‌اند و ساماندهی مابقی نیرو‌ها نیز در دستور کار قرار دارد.

رییس جمعیت هلال‌ احمر افزود: آموزش و سازماندهی جوانانی که به تازگی جذب جمعیت هلال احمر شده‌اند، جذب نیرو‌های متخصص در جهت ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم و جامعه هدف، از دیگر برنامه‌های در دست اقدام این جمعیت است.

وی با اشاره به اینکه اعضای جمعیت هلال احمر در همه ایام برای خدمت‌رسانی به مردم آماده‌باش هستند، اظهار داشت: جمعیت هلال احمر تلاش می‌کند تا در حوزه بهداشت، درمان و توانبخشی، با جذب و به کارگیری نیرو‌های متخصص جهت خدمت‌رسانی همه‌جانبه به جامعه هدف، پیشرو و پیش‌قدم باشد.

کولیوند، ایمان، هجرت و جهاد را از ویژگی‌های شهدا عنوان کرد و با بیان این‌که شهدا مومنانه و دلیرانه از سرزمین خود به سمت مناطق مرزی برای جهاد هجرت می‌کردند، گفت: شهدا به خود این اعتماد را داشتند که می‌توانند با جهاد خود از خاک میهن دفاع کنند.

وی با بیان اینکه نعمت اصلی این مملکت از شهداست، افزود: هدف از طراحی کنگره ملی شهدای امدادگر کشور، شناسایی و معرفی شهدای امدادگر و حفظ نام و یاد آن‌هاست.

کولیوند با تاکید بر اینکه باید جامعه و به خصوص نسل جوان با پیام شهدا آشنا شوند، گفت: انتشار آثار شهدا، برگزاری نشست‌های علمی و پژوهشی برای تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ضروری است.

رییس جمعیت هلال احمر افزود: امروز جریان مقاومت در دنیا برگرفته از فرهنگ بسیج، روحیه جهادی و شهادت‌طلبی است که رزمندگان و شهدای این سرزمین تولید و به دنیا معرفی عرضه کردند.

کولیوند یادآور شد: نیرو‌های جمعیت هلال احمر در دوران دفاع مقدس در بخش‌های مختلف از جمله در امداد و نجات نقش‌آفرینی زیادی داشتند که امروز باید این ایثارگری‌ها به جامعه معرفی شود.

به گفته کولیوند، نخستین قطار و کشتی بیمارستانی و در حوزه بهداشت و درمان نیز خدمات فوریت‌های پزشکی را جمعیت هلال احمر برای ارائه خدمت به رزمندگان ایجاد کرد.

وی افزود: جمعیت هلال احمر در زمان دفاع مقدس خدمات بسیاری را در زمینه آموزش امداد و نجات، رسیدگی به امور اسرا و مفقودان را انجام دادند و بیش از ۶ میلیون نامه با همکاری صلیب سرخ جابه‌جا کردند.

وی با اشاره به نقش امددادگران در جبهه‌های دفاع مقدس، گفت: امروز شهدای امدادگر در غزه وضعیت بسیاری سختی دارند و با کمبود دارو مواجه هستند، امدادگران هلال احمر در غزه در حال خدمات‌رسانی نیر مورد گلوله مستقیم قرار گرفته‌اند و به شهادت رسیده‌اند؛ ولی مردم و امدادگران روحیه بالای خود را از دست نداده‌اند و ۱۰ ماه است ایستادگی کرده‌اند.

کولیوند گفت: هم اکنون بیش از ۱۱ هزار مجروح در غزه است که به دلیل کمبود امکانات، تجهیزات در آستانه شهادت هستند.

یک‌هزار خودرو به ناوگان جمعیت هلال احمر افزوده شد

«محمدصادق اسلامی فارسانی» عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور نیز در این یادواره با اشاره به توفیقات جمعیت هلال احمر در دولت سیزدهم، گفت :در دولت سیزدهم یک‌هزار خودرو به ناوگان جمعیت هلال احمر افزوده شد و ناوگان این جمعیت به روز شد.

عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر کشور افزود: تا پایان سالجاری نیز یک‌هزار و ۵۰۰ خوردو به ناوگان جمعیت افزوده می‌شود.

به گفته وی، در این دولت کار تبدیل وضعیت امدادگران و جذب امدادگران و صدور حکم برای آنها انجام شد.

اسلامی فارسانی افزود: با فعالیت و پیگیری رییس سازمان جمعیت هلال احمر، چهار حکم جدید در برنامه هفتم توسعه تصویب شد که بالا بردن سرمایه اجتماعی جمعیت از مهمترین برنامه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر کشور در زمره پنج هلال احمر دنیا در امدادرسانی به حوادث انتخاب شده است، گفت: امروز مبارزه با فساد در جمعیت هلال احمر در حال اجراست.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها