سردبیر روزنامه الکترونیکی «رأی‌الیوم» مطرح کرد؛

فرارسیدن دوران ریشه‌کنی صهیونیسم و برتری مقاومت با پهپاد «هدهد»

عطوان گفت: پهپاد هدهد با عبور از همه رادارهای اسرائیل، گنجینه‌ای ارزشمند از اطلاعات جنگی پیشرفته اسرائیل را با دوربین‌های دقیق خود به ارمغان آورد.
کد خبر: ۶۸۰۶۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶ - 25July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» در سرمقاله این روزنامه نوشت: در منطقه هفت اتفاق مهم رخ داد که آخرین آن بازگشت پیروزمندانه سومین «هدهد سید» بود. این پهپاد با عبور از همه رادار‌های اسرائیل، گنجینه‌ای ارزشمند از اطلاعات جنگی پیشرفته اسرائیل را با دوربین‌های دقیق خود به ارمغان آورد. گنجیه‌ای که نمی‌توان بر روی آن قیمت گذاشت. حزب‌الله صبح روز چهارشنبه ویدئویی هشت دقیقه‌ای را منتشر کرد که شامل تجهیزات پایگاه هوایی «رامات دیوید» می‌شد و به‌خوبی باند پرواز جنگنده‌ها و پهپادها، آشیانه آن‌ها و بالگرد‌های رزمی و شناسایی، سامانه‌های گنبد آهنین، لایه‌های امنیتی پایگاه، مراکز و تجهیزات ارتباطی و اتاق استراحت ژنرال‌ها را نشان می‌داد.

فرارسیدن دوران ریشه‌کنی صهیونیسم و برتری مقاومت با پهپاد «هدهد»

پایگاه «رامات دیوید» یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های هوایی اسرائیل و تنها پایگاه هوایی آن در شمال فلسطین اشغالی است. سران اسرائیل به نفوذ هدهد به عمق فلسطین اشغالی اذعان کردند که این، اعترافی بی‌سابقه بود. سومین هدهد معجزه‌وار وارد آسمان اسرائیل شد و به پایگاه رامات دیوید رسید و از آن تصویربرداری کرد، آن‌هم در زمانی که همه پایگاه‌های هوایی و زمینی اسرائیل پس از اصابت یافای یمنی به تل آویو، در حالت آماده باش بودند. یک منبع نزدیک به حزب‌الله در تماسی که با او داشتیم اعلام کرد مهم‌ترین اطلاعاتی که هدهد برای ما آورد، مشخصات کامل فرمانده پایگاه رامات دویود از جمله عکس، درجه و نام او و همچنین گنجینه‌ای از اطلاعات دیگر بود. این بدان معناست که هویت همه فرماندهان این پایگاه در بانک اطلاعاتی حزب‌الله موجود است و آن‌ها قابل شناسایی و دستیابی هستند.

این منبع افزود: نیرو‌ها و پهپاد‌های حزب‌الله قادر به رسیدن به همه اهدافی که تصویربرداری شده هستند. وی تصریح کرد که انتشار این ویدئو، تاکیدی بر وحدت میدان‌ها و هماهنگی کامل بین گروه‌های مقاومت و تهدید جدی اشغالگران بر این مبناست که همه پایگاه‌های هوایی آن‌ها در جنگ آینده در تیررس نیرو‌های مقاومت است و مهم‌تر از آن اینکه هر حمله‌ای به فرودگاه بیروت، با حمله به این پایگاه و همه فرودگاه‌ها به‌خصوص بن گورین در تل آویو، رامون در نقب و فرودگاه حیفا پاسخ داده خواهد شد.

اما نکته مهم‌تر در سخنان این منبع، این بود که بانک اطلاعاتی هدهد از مشخصات ژنرال‌های اسرائیلی می‌تواند در ترور آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد، همان طور که پهپاد‌های اسرائیلی فرماندهان مقاومت را خارج از منطقه عملیات هدف قرار می‌دهند. این منبع دراین‌باره گفت، اینکه فرماندهان حزب‌الله در میدان جنگ به شهادت برسند، مسئله‌ای عادی و در چارچوب قواعد جنگ است؛ اما ترور آن‌ها خارج از مناطق جنگ به مقابله به مثل حزب‌الله می‌انجامد.

هدهد‌های سید و حزب‌الله به مرحله جدیدی از پیروزی‌ها دست یافته است و برکات خود را برای همه میدان‌های نبرد بخصوص یمن خواهد رساند که مهم‌ترین ثمره آن، دستیابی پهپاد‌های یافای یمن به اطلاعات دقیق برای ضربه زدن به عمق تل آویو است. ما امروز در عصر هدهد‌هایی زندگی می‌کنیم که از جنگنده‌های میراژ، فانتوم، اف ۱۵، اف ۱۶ و اف ۳۵ برتر هستند و ما را به دوران ریشه‌کنی صهیونیسم و برتری مقاومت خواهند رساند.

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها