رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها:

دولت چهاردهم اقدامات شهید رئیسی در حوزه جمعیت را ادامه دهد

حجت‌الاسلام «رستمی»با اشاره به اینکه در دولت شهید رئیسی ستاد ملی جمعیت به طور جدی پای کار آمد، گفت: از دولت جدید انتظار می رود آنچه در سیاست‌های جمعیت ابلاغ شده با همتی مضاعف از دور قبل به موضوع جمعیت و موضوع تمدنی جمعیت بپردازد.
کد خبر: ۶۸۰۶۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۱۸ - 25July 2024

۱به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از همدان، حجت‌الاسلام «مصطفی رستمی» رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها عصر امروز (پنج‌شنبه) در آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی سیمرغ وزارت بهداشت در مرکز همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی همدان، اظهار داشت: این نکته مثبتی است که فعالان دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در حوزه فرهنگ و هنر صاحب اثر هستند و این روحیه هنرمندی، به طورحتم اثربخشی بیشتری به فعالیت‌های تخصصی آن‌ها خواهد داد.

وی با بیان اینکه این جشنواره نشان‌دهنده جریان قوی و معنادار در میان قشر فرهیخته و نیز دانشگاهی حوزه بهداشت و درمان است، افزود: افرادی در حوزه سلامت صاحب سبک، ایده و دیدگاه در حوزه فرهنگ و هنر هستند که طبیعتا این موضوع در بخش مرجع و قشر سلامت باید تقویت شود، تا به نوعی الگو و ایده‌ای برای سایر اقشار و مجموعه کشور که مخاطبان بخش سلامت هستند فراهم شود‌.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها تصریح کرد: مجموعه بهداشت و درمان در دورترین نقاط کشور دارای مخاطب است و دارای گستردگی و ظرفیت بالایی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی در مقطعی پرچم دار کنترل جمعیت در کشور بودند، ادامه داد: امروز هم که نگرانی جمعیت داریم اثر و ضریب موثر تصمیم و اقدام دانشگاه‌های علوم پزشکی را در یک فضا و بعد وسیعی در کشور مواجه هستیم.

رستمی با بیان اینکه نگرانی از پیری جمعیت یک نگرانی تمدنی و مهم است، گفت: یک جامعه باید جوان باشد و نقش اصلی همانطور که در کنترل جمعیت بر عهده دانشگاه علوم پزشکی بود امروز در جوانی جمعیت باز هم بر دوش دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

وی با اشاره به اینکه در دولت شهید رئیسی ستاد ملی جمعیت به طور جدی پای کار آمد، گفت: این سیاست به عنوان یک سیاست اصلی مدنظر همه دولت‌ها است، از دولت جدید انتظار می رود آنچه در سیاست‌های جمعیت ابلاغ شده با همتی مضاعف از دور قبل به موضوع جمعیت و موضوع تمدنی جمعیت بپردازد.

رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها با اشاره به اینکه شعار این جشنواره «ایران جوان بمان است» که اتفاق مبارکی است و امیدواریم اثرگذار باشد، تصریح کرد: دانشگاه‌ها علی‌الخصوص دانشگاه علوم پزشکی پیشقراولان اعتلای خدمات نظام جمهوری اسلامی به ملت شایسته هستند.

وی اضافه کرد: هنوز هم رئیس‌جمهورهای کشور مدعی به کرونا مبتلا می‌شود اما در کشور ما به واسطه خدماتی که دانشگاه‌ها و متخصصان ارائه دادند این ویروس ریشه‌کن شده است.

وی در پایان با بیان اینکه دانشگاه مرکز خدمت به ملت بوده و هست، متذکر شد: مسئولیت خدمت ریانی متوجه دانشگاه است و در دولت شهید رئیسی خدمات ارزشمندی توسط دانشگاه‌ها انجام شد که امیدواریم ادامه پیدا کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها