شهادت یکی از رهبران ارشد حماس در زندان رژیم صهیونیستی

با شهادت این رهبر حماس، شمار اسرای فلسطینی که از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته در زندان رژیم صهیونیستی تحت شکنجه به شهادت رسیدند، به ۱۹ نفر افزایش یافت.
کد خبر: ۶۸۰۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۰ - 26July 2024

به گزارش­ گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از کانال تلگرامی مرکز اطلاع رسانی فلسطین، شیخ مصطفی ابو عره از رهبران ارشد جنبش مقاومت اسلامی حماس در زندان رژیم اشغالگر صهیونیستی به شهادت رسید.

شهادت یکی از رهبران ارشد حماس در زندان رژیم صهیونیستی

باشگاه اسیر فلسطین اعلام کرد که سازمان زندان‌های صهیونیستی اخیراً شیخ ابوعره را به خاطر وخامت وضعیت سلامتش از زندان ریمون به بیمارستان سوروکا منتقل کرده بود.

این رهبر حماس از سال ۱۹۹۰ بار‌ها به اسارت رژیم صهیونیستی درآمده بود و در مجموع ۱۲ سال از عمر خود را در زندان‌های این رژیم سپری کرد.

وی یکی از تبعید شدگان به مرج الزهور بود و رژیم اشغالگر آخرین بار به رغم وخامت حالش او را به اسارت گرفته بود. 

با شهادت این رهبر حماس، شمار اسرای فلسطینی که از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته در زندان رژیم صهیونیستی تحت شکنجه به شهادت رسیدند، به ۱۹ نفر افزایش یافت. البته این تنها آمار افرادی است که هویت آنها مشخص شده است.

شهادت عضو ارشد جنبش حماس در زندان‌های رژیم صهیونیستی

کمیته امور اسرا و آزادگان، باشگاه اسیر فلسطینی و وزارت اسرا و آزادگان فلسطین شهادت شیخ مصطفی ابوعره از اعضای جنبش حماس را که در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت بازداشت اداری بود، تسلیت گفتند. 

ابوعره ۶۳ ساله پس از انتقال از زندان ریمون رژیم اشغالگر به بیمارستان سوروکا به علت وخامت اوضاع جسمی به شهادت رسید.

کمیته امور اسرا و باشگاه اسیر فلسطین اعلام کردند شیخ ابوعره از زمان بازداشت و در پی محروم شدن از مراقبت‌های پزشکی، در معرض مرگ تدریجی قرار گرفت. 

مساجد شهرک عقابا زادگاه شهید ابوعره، ضمن اعلام خبر شهادت او امروز جمعه را روز عزا و اعتصاب عمومی اعلام کردند و تداوم انتفاضه علیه رژیم اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست را در سراسر فلسطین خواستار شدند.

بیانیه حماس درباره شهادت مصطفی ابوعره

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام خبر شهادت مصطفی ابوعره یکی از اعضای ارشد این جنبش در زندان‌های رژیم صهیونیستی اعلام کرد مسئولیت این ترور که با سهل انگاری پزشکی عمدی انجام شده به عهده رژیم اشغالگر است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ضمن تسلیت به خانواده شهید ابوعره، به اسرا وعده آزادی نزدیک و نجات از زندان‌های ظلم و جور رژیم صهیونیستی می‌دهیم. ما از همه مجاهدان و پرورش یافتگان نزد شیخ شهید دعوت می‌کنیم که برای انتقام خون شهدای ابرار، نظامیان و شهرک نشینان صهیونیست را هدف گلوله‌ها و مواد منفجره خود قرار دهند.

باشگاه اسیر فلسطینی اعلام کرد سازمان زندان‌های صهیونیستی اخیراً شیخ ابوعره را به خاطر وخامت وضعیت سلامتش از زندان ریمون به بیمارستان سوروکا منتقل کرده بود.

این عضو ارشد حماس از سال ۱۹۹۰ بار‌ها به اسارت رژیم صهیونیستی درآمده بود و در مجموع ۱۲ سال از عمر خود را در زندان‌های این رژیم سپری کرد.

وی یکی از تبعید شدگان به مرج الزهور بود و رژیم اشغالگر آخرین بار با وجود وخامت حالش او را به اسارت گرفته بود. 

با شهادت مصطفی ابوعره، شمار اسرای فلسطینی که از آغاز جنگ علیه غزه در هفتم اکتبر گذشته در زندان رژیم صهیونیستی بر اثر شکنجه به شهادت رسیدند، به ۱۹ نفر افزایش یافت. بر اساس منابع فلسطینی، این تعداد تنها آمار افرادی است که هویت آنها مشخص شده است.

وزارت امور اسرا و آزادگان نوار غزه ترور مصطفی ابوعره را محکوم کرد

وزارت امور اسرا و آزادگان در نوار غزه ترور مصطفی ابوعره یکی از اعضای ارشد جنبش حماس در زندان های رژیم صهیونیستی را محکوم و اعلام کرد: اشغالگران مرتکب جنایت علیه بشریت شده و از زندانیان غزه به عنوان سپر انسانی در طول جنگ نسل کشی استفاده کردند.

اعلام عزای عمومی در طوباس در پی شهادت مصطفی ابوعره

صدها فلسطینی ساکن شهرک عقابا در طوباس پس از انتشار خبر شهادت مصطفی ابوعره از اعضای ارشد جنبش حماس در زندان‌های رژیم صهیونیستی تظاهرات کردند. 

نیرو‌های ملی و اسلامی فلسطین در شهرک عقابا امروز جمعه را در سوگ شهید ابوعره عزای عمومی اعلام کردند.

اسماعیل هنیه شهادت مصطفی ابوعره را تسلیت گفت

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تماس تلفنی شهادت "مصطفی ابوعره" از اعضای ارشد این جنش در زندان‌های رژیم صهیونیستی را تسلیت گفت. 

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار