سرهنگ فقیهی با تشریح برنامه‌های هفته بسیج سپاه قم:

امیدواریم گستردگی بسیج منجر به حکومت جهانی اسلامی شود

معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن ابی‌طالب (ع) قم گفت: در ایام هفته بسیج، بیش از ۱۶۰ برنامه محوری در زمینه حوزه‌ای، ناحیه‌ای و پایگاهی در قم اجرا می‌شود که یکی از مهمترین آن‌ها تجمع عظیم بسیجیان استان می‌باشد.
کد خبر: ۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۶ - 25November 2013

امیدواریم گستردگی بسیج منجر به حکومت جهانی اسلامی شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، سرهنگ "رضا فقیهی" در نشست خبری ستاد گرامیداشت هفته بسیج سپاه علی ابن ابیطالب (ع)، با گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره) و شهدا، اظهار کرد: بسیج امتداد واقعه بزرگ عاشورا است.

معاون هماهنگکننده سپاه علی ابن ابیطالب (ع)، با اشاره به سومین روز هفته بسیج به نام روز "بسیج، سازندگی و اقتصاد مقاومتی"، افزود: وظیفه ما این است که شعار امام خمینی (ره)، که محرومیتزدایی و کمک به نیروهای مستضعف بود را در کنار تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی تحقق بخشیم.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته بسیج سپاه علی ابن ابی طالب (ع)، تصریح کرد: بسیج شجرهای است که توانسته به بهترین وضعیت رشد و بالندگی دست یابد و میوههای پر ثمری را به جامعه انسانی و جهان داده باشد.

وی با اشاره به حوادث صدر اسلام و جنگ بدر خاطر نشان کرد: بسیج ریشه در تاریخ انبیا و صدر اسلام و زندگی ائمه دارد. در زمان پیامبر اکرم (ص)، هرگاه نیاز به کمک یا قیام بود، مردم گرد رهبر دینی خود بسیج میشدند و او را یاری میکردند و در آن جا شهید و شهادت و ایثارگری معنا گرفت.

سرهنگ فقیهی گفت: اگر در جنگ صفین مردم قیام کردند همه با نیت درست دست به قیام زدند، اما بیبصیرتی و مکر دشمنان سبب گمراهی و خروج نهروان شد و این مسئله در تمام برهههای تاریخی نیز رخ میدهد.

معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن ابیطالب (ع)، با اشاره به 5 آذر سال 58 سالروز فرمان امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل بسیج اظهار کرد: امام (ره) از همان ابتدا هدف بزرگ جهانی داشتند و تاکید میکردند که بسیجیان عالم باید به فکر حکومت جهانی باشند.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته بسیج سپاه علی ابن ابیطالب (ع)، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و کارهای انجام شده در بسیج تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند در بسیج عدهای جمع شدهاند تا با تلاش و کوشش خود به مردم کمک کنند؛ بنابراین فعالیتهایی نظیر شبکه امر به معروف، صالحین، ورزش و سایر در راستای خدمت به مردم ایجاد شده است.

وی با اشاره به گستردگی بسیج تاکید کرد: بسیج دیگر منحصر به مسجد و محله نیست، بلکه گستردگی زیادی دارد وامید است که این گستردگی منجر به حکومت جهانی اسلامی شود.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در دیدار روز 29 آبان، با فرماندهان بسیج تبیین کرد: مقام معظم رهبری درباره بسیج فرمود بسیج امتحان صداقت را داده است. در روزگار دفاع مقدس که روزگار سخت کشور بود بسیج امتحان داد؛ بعد از دوران دفاع مقدس تا امروز بسیج همه جا امتحان صداقت خود را نشان داده است.

فقیهی با اشاره به برنامهریزی بسیج برای نسلهای آینده خاطرنشان کرد: در حلقههای صالحین که حتی دانشآموزان دبستانی را نیز شامل میشود، در مباحث اعتقادی و فرهنگی موضوعات خاصی را توسط مربیان آموزش میدهند.

سرهنگ فقیهی با اشاره به 5 آذر روز تشکیل بسیج مستضعفین، اظهار کرد: تجمع عظیم بسیجیان عاشورایی استان ساعت 9 صبح روز 5 آذرماه در میدان بزرگ امام خمینی (ره) در جوار حرم مطهر حضرت معصومه (س) برگزار میشود.

معاون هماهنگ کننده سپاه علی ابن ابی طالب (ع)، با اشاره به روز "بسیج، خانواده و سبک زندگی" تاکید کرد: در این روز 500 مهد قرآنی در سراسر کشور افتتاح میشود که 10 مهد قرآنی از این بین در قم افتتاح میشود.

رئیس ستاد گرامیداشت هفته بسیج سپاه علی ابن ابی طالب (ع)، با اشاره 6 آذر روز "امر به معروف" تصریح کرد: در این روز در تهران از 1000 زنی که چادر را به عنوان پوشش برتر انتخاب کردهاند، تقدیر میشود و در قم نیز در تالار معصومیه برنامهای برای بانوان بسیجی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به افتتاح سولههای ورزشی در این هفته گفت: روز گذشته به طور همزمان 1000 سوله ورزشی در سراسر کشور به بهرهبرداری رسید که 7 سالن در قم بود و 3 سالن هم در حال ساخت میباشد.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار