رئیس جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران:

شهادت، معامله جان و مال انسان با خداست

کولیوند گفت: در شهادت جان و مال انسان با خدا معامله می‌شود و مزد آن رسیدن به بهشت است.
کد خبر: ۶۸۰۷۱۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۱ - 26July 2024

به گزارش دفاع‌پرس از شهرکرد، پیرحسین کولیوند در یادواره ۶۸ شهید امدادگر جمعیت این استان که در فرهنگسرای بزرگ شهرکرد برگزار شد، با بیان اینکه الگوی زندگی ما همواره از عاشورا و کربلا است، اظهار داشت: روایت‌های بسیاری از شهید و شهادت به جای مانده است در شهادت جان و مال انسان با خدا معامله می‌شود و مزد آن رسیدن به بهشت است.

شهادت، معامله جان و مال انسان با خداست

وی افزود: شهدای امدادگر از اقسا نقاط کشور دلیرانه، برای کار و جهاد به نقاط مرزی هجرت می‌کردند؛ آنان به خدا، مردم و خانواده باور داشتند.

کولیوند اضافه کرد: اکنون نعمت اصلی ما شهدا، بازماندگان و خانواده‌های شهدا هستند و ما هرچه قدر به این عزیزان خدمت بکنیم؛ کم است. 

وی افزود: جرقه برگزاری کنگره شهدای امدادگر در کنگره شهدای داروساز خرده شد پیرو آن ۲۵۰۰ شهید امدادگر شناسایی شد.
کولیوند هدف از برگزاری کنگره شهدا را زنده نگه داشتن یاد شهدا و گسترش روحیه ایثار و فداکاری آنان دانست و اضافه کرد: بایستی روحیه ایثار و فداکاری و یاد شهیدان را به جوانان، نوجوانان و فرزندان مان شناسانده و نشر دهیم.

کولیوند تصریح کرد: امروزه روحیه مقاومت در جامعه برگرفته از ایثارگران و جانبازان ۸ سال دفاع مقدس است؛ و این‌ها سرمایه‌هایی هستند که از نباید ساده از آنان گذشت.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور بیان کرد: جمعیت هلال احمر در دوران ۸ سال دفاع مقدس ایثارگری‌های بسیاری در زمینه‌های امداد و نجات، بهداشت و درمان، تامین فوریت‌های پزشکی، حمایت‌های درمانی و روانی از اسرا. داشته است.

کولیوند گفت: اولین قطار بیمارستانی برای انتقال مجروحان مجهز به نیرو‌های امدادی و؛ و نخستین کشتی بیمارستانی که بعد توسط نیرو‌های بعثی منهدم شد؛ توسط جمعیت هلال احمر راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: در دوران ۸ سال دفاع مقدس اسکان اضطراری توسط جمعیت هلال احمر به جهت انجام فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، افزایش تاب آوری و کاهش آلام بشری برپا میشد.

کولیوند با اشاره به جنگ فلطسین و اسرائیل و شهدای غزه گفت: امدادگرانی در غزه بودند؛ که حین انجام عملیات با گلوله باران و انفجار توسط رژیم کودک کش اسرائیل به درجه رفیع شهادت نائل آمدند. 

وی با یادآوری اینکه آخرین بار همراه با رئیس جمهور شهید آیت الله سید ابراهیم رئیسی به این استان سفر نموده بود افزود: رئیس جمهور شهید یکی از افراد دغدغه‌مند در خصوص استان‌های محروم بودند؛ و تاسیس کارخانه آب معدنی در استان چهارمحال و بختیاری و اهدا ۱۰۰۰ دستگاه خودرو امدادی در کل کشور و ۱۵ دستگاه به این استان از برکات این دولت بود.

همچنین دراین یادواره برنامه فرهنگی و هنری متنوع از جمله اجرای گروه سرود، روایتگری مادر دو شهید، سخنرانی امیر گلفام جانشین معاونت فرهنگی ستاد کل نیرو‌های مسلح، مداحی و عزاداری انجام و در پایان از خانواده معزز ۶۸ شهید امدادگر تجلیل بعمل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار