پاریس در بحبوحه نگرانی‌های مربوط به "داعش خراسان" برای المپیک آماده می‌شود

طبق یک مطالعه مهم دانشگاهی، نزدیک به دو سوم دستگیری‌های مرتبط با داعش در اروپا در ۹ ماه گذشته مربوط به نوجوانان بوده است.
کد خبر: ۶۸۰۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۰ - 26July 2024

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، مطالعات دانشگاهی نشان داده است که حدود دو سوم از بازداشت‌های وابسته به داعش در اروپا، نوجوان هستند.

پاریس در بحبوحه نگرانی‌های مربوط به

این موضوع و افزایش قدرت و دامنه نفوذ گروه تروریستی داعش و "داعش خراسان" در آستانه برگزاری المپیک پاریس، نگرانی مقامات امنیتی اروپا را برانگیخته است.

به گفته "پیتر نویمان" استاد مطالعات امنیتی در کالج سلطنتی لندن، مطالعه آکادمیک ۲۷ حمله مرتبط با داعش یا توطئه‌های مختل شده از ماه اکتبر نشان داد که از ۵۸ مظنون، ۳۸ نفر بین ۱۳ تا ۱۹ سال سن داشتند.

شبکه خبری سی‌ان‌ان بیشتر داده‌های نویمان را با مقامات امنیتی اروپایی تأیید کرده است. نویمان خاطرنشان کرد که آخرین داده‌های یوروپل نشان می‌دهد که "تعداد حملات و حملات برنامه‌ریزی شده از سال ۲۰۲۲ بیش از چهار برابر شده است. "

هفته گذشته رویترز گزارش داد که نیرو‌های امنیتی فرانسه برای پر کردن خلاء اطلاعاتی، شهروندان تاجیکستان و سایر کشور‌های آسیای مرکزی در فرانسه را زیر نظر گرفته اند.

شهروندان تاجیکستان و کشور‌های آسیای مرکزی به رویترز گفتند که پلیس با آنها تماس گرفته و خواستار اطلاعات درباره آنها و بستگان شان شده است.

افزایش آشکار استخدام عناصر افراطی جوان برای انجام اقدامات تروریستی در حالی رخ می‌دهد که مقامات امنیتی اروپا نگرانی‌های خود را در مورد تجدید احتمالی حملات تروریستی سازمان‌یافته یا "هدایت‌شده" ابراز می‌کنند.

بازی‌های المپیک تابستانی پاریس که از روز جمعه آغاز می‌شود، به‌طور مشخص توسط داعش خراسان که یکی از شاخه‌های فعال داعش است و از آسیای مرکزی سرچشمه می‌گیرد، تهدید شده است.

انتهای پیام/۳۷۱

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار