امام جمعه موقت بیرجند:

همدلی قوای سه‌گانه به ویژه مجلس و دولت از انتظارات رهبر معظم انقلاب است

حجت‌الاسلام «نوفرستی» به آغاز کار دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم طی هفته پیش رو اشاره کرد و گفت: نقش مجلس شورای اسلامی ریل‌گذاری و سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری مناسب است و همدلی قوای سه گانه به ویژه مجلس و دولت یکی از انتظارات رهبر معظم انقلاب است.
کد خبر: ۶۸۰۷۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۱ - 26July 2024

یبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام «غلامحسین نوفرستی» امام جمعه موقت بیرجند امروز (جمعه) در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته شهر بیرجند، با اشاره به پنجم مرداد مصادف با سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار داشت: امروز مصادف با سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که این نماز با حکم امام راحل به اقامت آیت‌الله «طالقانی» در تهران با حضور میلیونی مردم برگزار شد.

وی بیان داشت: جایگاه عظیم و رفیع نماز جمعه به عنوان فریضه عبادی و سیاسی آن افزایش دهنده بصیرت و آگاهی جامعه است و در عظمت و تاثیرگذاری این جایگاه همین بس است که طی سال‌های ۶۰ و ۶۱ شاهد شهادت ۵ شهید در محراب عبادت بودیم.

امام جمعه موقت بیرجند در ادامه به مناسبت‌های هفته پیش رو اشاره و تبیین کرد: پنجم مرداد ماه سالروز عملیات «مرصاد» در سال ۱۳۶۷ است و در این عملیات نیروهای ارتش و سپاه با همدلی و هم‌افزایی بساط منافقین را درهم شکستند که درس بزرگی برای همه منافقان در طول تاریخ است.

حجت‌الاسلام نوفرستی به آغاز کار دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم طی هفته پیش رو اشاره و تصریح کرد: نقش مجلس شورای اسلامی ریل‌گذاری و سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری مناسب است و همدلی قوای سه گانه به ویژه مجلس و دولت یکی از انتظارات رهبر معظم انقلاب است.

وی با بیان اینکه طی هفته پیش رو تنفیذ حکم ریاست جمهوری از سوی رهبر معظم انقلاب را خواهیم داشت، بیان داشت: تنفیذ حکم در حقیقت اعتبار بخشیدن یا مشروعیت دادن به ریاست وی بر قوه‌ی مجریه است لذا هم بر عهده نمایندگان مجلس و هم بر عهده رئیس‌جمهور است تا مجموعه‌ هیئت وزیران خوب، کارآمدی، به درد به‌خور، متدین و انقلابی بیایند سر کار و بتوانند مسائل کشور را پیش ببرند.

امام جمعه موقت بیرجند متذکر شد: کسی را باید میدان‌دار میدان اقتصاد، میدان فرهنگ، میدان فعالیت‌های سازندگی و میدان تولید کرد که امین باشد، صادق باشد، متدین باشد، از بُن دندان به جمهوری اسلامی به نظام اسلامی معتقد باشد.

حجت‌الاسلام نوفرستی مسئله غزه را همچنان مسئله‌ اول دنیای اسلام دانست و گفت: پهپاد انصارالله یمن با قدرت با همه تجهیزاتی که رژیم اسرائیل دارد به هدف برخورد می‌کند و وحشت و زمینه ناامنی در اسرائیل و موج مهاجرت معکوس صهیونیست‌ها را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع) و نقش این امام همام در جریان کربلا، گفت: در قیام خونین کربلا مدت کوتاهی بنا به مشیت الهی بیمار بود و پس از بهبودی، مدت ۳۴ سال امامت و زعامت جامعه مسلمین را تداوم بخشید و با خطبه‌خوانی حقایق را آشکار و تلاش ۴۰ ساله بنی‌امیه برای تخریب چهره امام علی(ع) و دروغ‌گویی آن‌ها را برملا ساخت و با بیان مظلومیت فاتح خیبر، قلب‌ها را تسخیر و شام را فتح کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها