استاندار خراسان جنوبی:

مطالبه ۷۰ ساله‌ای که در دولت شهید «رئیسی» محقق شد/ حمایت از محرومان؛ مهم‌ترین دغدغه شهید «رئیسی»

«قناعت» با بیان اینکه درخواست‌ها و مطالبات چندین ساله در این استان از جمله ارتقای بخش دستگردان به همت دولت سیزدهم تحقق یافت، گفت: اقدامات مهمی در دولت سیزدهم رقم خورد که نمونه آن ارتقای بخش دستگردان به شهرستان بود و به گفته نماینده شهرستان، دغدغه ۷۰ ساله مردم منطقه برآورده شد.
کد خبر: ۶۸۰۷۵۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۳ - 26July 2024

یبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خراسان جنوبی، «جواد قناعت» استاندار خراسان جنوبی امروز (جمعه) در نخستین نشست شورای اداری شهرستان تازه تأسیس عشق‌آباد، اظهار داشت: در دولت سیزدهم، پروژه‌های خراسان جنوبی از حالت رکود و سکون خارج شد به طوری که همه جای استان تبدیل به کارگاه عمرانی شده است.

وی با اشاره به تصویب ارتقای بخش دستگردان طبس و تشکیل شهرستان عشق‌آباد در هیئت وزیران، بیان داشت: امیدواریم این اتفاق مهم که به همت دولت سیزدهم رقم خورد، مبارک مردم متدین و انقلابی شهرستان عشق‌آباد باشد، آقای حقانی را به عنوان سرپرست فرمانداری معرفی کردیم که هم بومی و هم بخشدار دستگردان بوده از طرفی جزو نیروهای بومی، انقلابی، جهادی و متدین است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه درخواست‌ها و مطالبات چندین ساله در این استان از جمله ارتقای بخش دستگردان به همت دولت سیزدهم تحقق یافت، تبیین کرد: اقدامات مهمی در دولت سیزدهم رقم خورد که نمونه آن ارتقای بخش دستگردان به شهرستان بود و به گفته نماینده شهرستان، دغدغه ۷۰ ساله مردم منطقه برآورده شد.

شهید «رئیسی»؛ احیاگر خدمت جهادی در کشور 

قناعت ساده‌زیستی و حمایت از محرومان را از دغدغه‌های جدی شهید «رئیسی» ذکر کرد و افزود: روحیه و اقدام جهادی یکی از الگوهای مدیریتی شهید جمهور است که برگرفته از روحیه جهادی شهید «سلیمانی» بوده و آیت‌الله «رئیسی» از فرصت‌های ایجاد شده در فضای بین‌الملل به بهترین نحو برای نظام و کشور استفاده کرد که عضویت در شانگ‌های و بریکس یکی از این دستاوردها است.

وی اضافه کرد: شهید جمهور در مدیریت کشور سعه‌صدر شهید «بهشتی» را داشت و افرادی آیت‌الله «رئیسی» را آماج توهین‌های مختلف قرار دادند اما ایشان با سعه‌صدر خود پاسخ نمی‌داد ولی در مرزبندی با دشمنان نظام و منافع ملی قاطع بود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: شهید جمهورمان به معنای واقعی مردمی بود، همیشه با مردم و در میدان رفع مشکلات مردم حضور داشت، مردم خراسان جنوبی هم قدردان تلاش‌های شهید «رئیسی» بوده‌اند و در تشییع پیکر ایشان با حضور هزاران نفری خود سنگ تمام گذاشتند.

قناعت مردمی بودن را از الگوهای رفتاری شهید «رئیسی» برگرفته از شهید «رجایی» توصیف کرد و گفت: رئیس‌جمهور شهید برای مردم کرامت و عزت قائل بود و پیشرفت کشور را تنها با تکیه بر توان داخلی محقق کرد، آینده‌ساز بود و آینده فروش نبود و به معنای واقعی کلمه خستگی را خسته کرده بود از طرفی به دنبال وفاق و همدلی ملی در سطح جامعه بود.

گوشه‌ای از خدمات خادم خستگی‌ناپذیر در خراسان جنوبی

وی در ادامه اعلام کرد: شهید «رئیسی» در مدت ۳۲ ماه خدمت خود الگوی خدمتی مردمی و کارآمد را نهادینه کرد و حجم آسفالتی که در شهرستان عشق‌آباد انجام شده، سال ۱۳۹۹ صفر بود، سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۱ هزار و ۷۰۰ متر مکعب و سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۰ هزار متر مکعب انجام شد که سال ۱۴۰۲ به ۴۱ هزار و ۶۰۰ متر مکعب رسید و در دولت سیزدهم ۱۰۳ هزار و ۶۰۷ متر مکعب آسفالت در این منطقه انجام شد.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: تا قبل از سال ۱۴۰۰ حدود ۷۲۰ کیلومتر باند دوم راه در خراسان جنوبی ساخته شد اما در دولت سیزدهم ۲۷۰ کیلومتر باند دوم در استان ساخته شده که قابل مقایسه با قبل نیست همچنین اکنون ۴۸۲ کیلومتر باند دوم در دست اجراست.

قناعت تبیین کرد: روز گذشته خط فشار متوسط برق منطقه نایبند شهرستان طبس برای اتصال به شبکه سراسری به طول ۸۶ کیلومتر به بهره‌برداری رسید که ۳۲ کیلومتر در دولت دوازدهم و ۵۴ کیلومتر در دولت سیزدهم انجام شد که کار ارزشمند و قابل تقدیری است.

تحقق آرزوی دیرینه مردم خراسان جنوبی در دولت سیزدهم

وی اتصال بیرجند به راه‌آهن سراسری را از مطالبه‌های دیرینه مردم خراسان جنوبی ذکر و مطرح کرد: این طرح از دو دهه پیش در قالب طرح‌های مختلف مطرح شده و در سه سال اخیر با گره‌گشایی از این ابر پروژه به مرحله اجرا رسیده و عملیات اجرایی پروژه به عنوان بخشی از پروژه راه‌آهن فراملی شرق کشور شهریور سال گذشته و با حضور رئیس‌جمهور شهید در بیرجند آغاز شد.

استاندار خراسان جنوبی اضافه کرد: با توجه به پیگیری‌های جدی استان و جلسات مکرری که برای تأمین اعتبار این پروژه در تهران، این پیگیری‌ها در تزریق اعتبار و شتاب بخشیدن به روند اجرای کار در این ابر پروژه بسیار مؤثر بوده و از محل تهاتر نفتی با استجازه رهبر معظم انقلاب تأمین اعتبار شده است.

قناعت آغاز عملیات اجرایی خط انتقال گاز از زابل به نهبندان همچنین عملیاتی شدن طرح انتقال آب دریای عمان را یادآور شد و گفت: فاز اول خط انتقال گاز دو راهی دشتک زابل به نهبندان با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال در هفته‌های آینده افتتاح می‌شود و همزمان فاز دوم آن به سربیشه با اعتبار ۴۰ هزار میلیارد ریال انجام خواهد شد.

وی فعال سازی ۴۶۶ واحد تولیدی راکد، اجرای طرح نهضت ملی مسکن، ایجاد نیروگاه خورشیدی در جوار چاه‌های کشاورزی، مجوز ایجاد ۷۰۰ مگاوات انرژی نو به وسعت ۲ هزار هکتار، انقلاب گازرسانی در خراسان جنوبی و برخورداری ۱۰۰ درصد جمعیت روستایی و شهری استان از نعمت گاز، ایجاد شهرک تخصصی زرشک و غیره را بخشی از اهم اقدامات دولت سیزدهم در استان خراسان جنوبی ذکر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار