نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

دشمن دنبال دو‌قطبی و اختلاف در کشور است

حجت‌الاسلام «علیدادی سلیمانی» گفت: باید در مجلس و دولت به دو امر مهم توجه داشت چون دشمن دنبال دو‌قطبی و اختلاف در کشور است.
کد خبر: ۶۸۰۷۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶ - 26July 2024

دشمن دنبال دو‌قطبی و اختلاف در کشور است

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کرمان،حجت‌الاسلام والمسلمین «حسن علیدادی سلیمانی» نماینده ولی فقیه در استان کرمان در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کرمان اظهار داشت: کار باید برای خدا باشد هم ظاهر عمل باید صورت مناسب و درستی داشته باشد و هم نیت فرد باید در انجام عمل کاملاً الهی باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: جامعه‌ اسلامی که پیامبر آن را مهندسی کرد، مشخصات و مختصاتی داشت،

ارزش‌هایی در جامعه بود که این ارزش‌ها در جامعه تبیین می‌شد و مردم با نشاط به سمت‌شان می‌رفتند که در جامعه پیاده شود.

 

علیدادی‌ سلیمانی افزود: بخشی از این ارزش‌ها عدالت محوری بود، روحیه برادری انسان یکی از این ارزش‌ها بود که با هم‌نوع خود چگونه برخورد می‌کند. 

 

امام جمعه کرمان تصریح کرد: ویژگی دیگر در جامعه که ارزش محسوب می‌شد، برابری بود و تبعیض امری قبیح در جامعه شناخته شده بود.

 

علیدادی سلیمانی عنوان کرد: ویژگی دیگر، برتری افراد بر اساس تقوا و فضیلت بود، در پیشگاه خداوند هر که باتقوا‌تر، محبوب‌تر بود.

 

خطیب جمعه کرمان اظهار کرد: بعد از اسلام و بعثت رسول خدا، ارزش‌ها جای ضد ارزش‌هایی را گرفت، که یکی از این ضد ارزش‌ها کفر، تفرقه و اختلاف شدید بین مردم بود، ضد‌ ارزشی دیگر جاهلی و عصبیت قومی از دیگر ضد ارزش‌ها بود.

 

وی گفت: یکی دیگر از عواملی که باعث شد در این نیم قرن ارزش‌ها کم‌رنگ شود و ضد ارزش‌ها برگردند حکام آن زمان از جمله جریان منحرف و هواپرستی بنی‌امیه بود.

 

امام جمعه کرمان بیان کرد: ضد ارزشی دیگر بدعت‌هایی‌ست که به وجود آوردند یعنی دست‌‌اندازی به احکام دینی بود، هوا و هوس خود را به نام دین به خورد مردم دادند.

 

وی افزود: وقتی جامعه ارزش‌هایش را از دست داد و ضد ارزش‌ها جای آن‌ها را گرفتند، پس واقعه کربلا دور از تصور و عجیب نیست و بستر را در این ۵۰ سال فراهم‌ کردند برای آنچه که در کربلا و بعد از آن اتفاق افتاد.

 

نماینده ولی فقیه در استان گفت: امروز سالروز برگزاری اولین نماز جمعه به حکم حضرت امام خمینی (ره)، توسط آیت‌الله‌طالقانی است، که در حوزه دیانت، فرهنگ و هم در حوزه سیاست بود.

 

علیدادی‌ سلیمانی افزود: تریبون دفاع از ارزش‌های دینی، اسلامی و رویکرد‌های نظام در حوزه‌ها مختلف بخش دیگری از ارزش‌های نماز جمعه است و در نماز جمعه به این پرداخته می‌شود که برای دفاع از مسلمانان، اسلام و انقلاب چه باید کرد؟

 

امام جمعه کرمان ادامه داد: امروز در شرایطی قرار داریم که اوج ثبات و آرامش است و رئیس‌ جمهوری انتخاب شد که رهبر عزیز و فرزانه‌ انقلاب پیروزی و موفقیت او را، پیروزی و موفقیت ما می‌داند.

 

علیدادی سلیمانی بیان کرد: باید در مجلس و دولت به دو امر مهم توجه داشت چون دشمن دنبال دو‌قطبی و اختلاف در کشور است.

 

خطیب جمعه کرمان اظهار کرد: مورد دوم کسانی که در کشور امید‌آفرینی می‌کنند باید بتوانند دولت و مجلس را در دست بگیرند و کار را به یاری خدا پیش ببرند.

 

وی ادامه داد: قدرت مجاهدان و رزمندگان جبهه مقاومت به‌خصوص یمن قهرمان‌ توانست پهباد خود را به مراکز حساس رژیم‌ جعلی برساند و از سامانه‌های دفاعی آن‌ها، که سال‌ها تبلیغش را می‌کردند عبور کند و سعی می‌کنند رژیم جعلی را تنبیه کنند و سرجایش نشانند.

 

علیدادی سلیمانی در پایان خاطرنشان کرد: از همه خواهر و برادران تقاضا دارم‌ که روز اهدای‌خون را که یک امر بزرگ اجتماعی است شرکت و به خواهر و برادران خود کمک کنید.

 

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار