امام جمعه شاهرود:

عملیات مرصاد انسجام نظامی، غیرت، وطن پرستی و دین‌محوری را احیا کرد

حجت‌الاسلام «امینی» گفت: عملیات غرورآفرین مرصاد درس و عبرت‌های مهمی برای نظام و مردم ایران اسلامی داشت ،عملیات مرصاد انسجام نظامی، غیرت، وطن پرستی و دین‌محوری را احیا کرد.
کد خبر: ۶۸۰۷۷۲
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۶ - 26July 2024

 به گزارش دفاع‌پرس از سمنان، حجت‌الاسلام «عباس امینی» امام جمعه شاهرود در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در حسینیه اعظم مدرسه قلعه شاهرود اظهار داشت: پس از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در برخی از رزمندگان یاس و ناامیدی حاکم شد، اما این حماقت دشمن سرخوردگی را به نشاط تبدیل کرد و موجب وحدت بین رزمندگان شد.

وی با بیان اینکه عملیات مرصاد انسجام نظامی، غیرت، وطن پرستی و دین‌محوری را احیا کرد، گفت: پس از قبول قطعنامه گروهی خیانتکار به نام منافقین با تجهیزاتی مدرن مناطقی از استان کرمانشاه را به تصرف در آوردند به این امید که تا میدان آزادی تهران پیشروی کنند، اما رزمندگان اسلام از جمله استان سمنان به ویژه شهرستان شاهرود با مجاهدت و تقدیم شهدای زیادی اجازه ندادند آرزوی آنان محقق شود.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه این خطر بزرگ با رشادت، شهامت و ایثار دلاور مردان رزمنده رفع شد، ابراز کرد: عملیات غرورآفرین مرصاد درس و عبرت‌های مهمی برای نظام و مردم ایران اسلامی داشت.

وی به پنجم مرداد ۱۳۵۸ سالروز اقامه نخستین نمازجمعه کشور به فرمان امام‌خمینی(ره) توسط آیت الله طالقانی اشاره کرد و گفت: شاهرود جزو نخستین شهرهایی بود که نماز جمعه در آن به امامت مرحوم آیت الله طاهری اقامه شد.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه اکنون ۹۰۰ سنگر نمازجمعه در کشور احیا شده است، اظهار کرد: حضور در نمازجمعه به مانند انجام مناسک حج، گناهان را می‌آمرزد و نمازگزار به مانند کسی محسوب می شود که تازه از مادر متولد شده است.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه نمازجمعه مردم‌محور است، افزود: نمازجمعه مردمی، حاکمیتی، امامتی و روحانیتی است و آثار و برکات فراوانی برای این دنیا و آخرت دارد؛ همچنین بسیاری از مسایل که باید به اطلاع مردم برسد از این تریبون تبیین می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه مسوولان حضور در این فریضه عبادی را جدی بگیرند، ابراز کرد: مردم نسبت به حضور برخی افراد در نمازجمعه حساس هستند و شرکت نکردن آنها را بی‌لطفی تلقی می‌کنند.

خطیب جمعه شاهرود به برگزاری آیین تنفیذ رییس جمهور منتخب در هفته آینده اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب تعامل سازنده با دولت جدید را مورد تاکید قرار دادند اما برخی افراد خود را انقلابی‌تر از ایشان می‌دانند.

حجت الاسلام امینی با بیان اینکه برخی افراد هنوز خود را در دوران انتخابات می‌بینند، اظهار کرد: همه مردم و مسوولان باید به رییس جمهور منتخب کمک کنند، موفقیت دولت، موفقیت مردم و نظام است باید ولایتمداری خود را ثابت کنیم.

وی با بیان اینکه در تمامی دوره‌ها حمایت از رییس جمهور در دستور کار نهاد امامت جمعه قرار داشته است، ادامه داد: این نهاد تاکنون به هر دولت با گرایش سیاسی مختلف کمک، همراهی و دعا کرده است و هر کجا نقدی هم داشته بدون واهمه بیان نموده است.

امام جمعه شاهرود به رییس جمهور منتخب درباره وجود برخی از اطرافیان تذکر داد و گفت: برخی از افراد که مبانی مذهب و تشییع را قبول ندارند با ایشان عکس می‌گیرند، نباید اجازه این کار داده شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار