امام جمعه رشت تاکید کرد؛

لزوم توجه به تاکیدات رهبری در انتخاب وزرای دولت چهاردهم

آیت‌الله «فلاحتی» گفت: از رئیس جمهور منتخب و نمایندگان مردم در مجلس انتظار می‌رود که با نگاه‌های سیاسی و جناحی عمل نکنند و در انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم نیز به تاکیدات و بیانات رهبری توجه اساسی شود.
کد خبر: ۶۸۰۷۷۷
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۱ - 26July 2024

لزوم توجه به تاکیدات رهبری در انتخاب وزرای دولت چهاردهمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امام جمعه رشت ظهر امروز در آئین خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه رشت در مصلی این شهر با اشاره به پنجم مردادماه سالروز اقامه اولین نماز جمعه در سال ۱۳۵۸ به امامت آیت‌الله طالقانی در تهران اظهار داشت: نماز جمعه برکتی است که خداوند متعال در سایه انقلاب اسلامی به ما عنایت کرد.

وی با اشاره به نصیحت‌ها و تاکیدات امام (ه) به ائمه جمعه درباره مراقبت از خود و فرزندان و ارتباط با مردم تصریح کرد: ائمه جمعه برای ملت به‌مانند پدر هستند و رفتارشان با مردم باید پدرانه باشد و مانند علماء گذشته ساده‌زیست باشند.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: ائمه جمعه در هر نقطه‌ای از کشور کار رهبری را انجام می‌دهند و لذا باید با طرح و اندیشه رهبر معظم انقلاب آشنا باشند و همگام و همسو با ایشان حرکت کنند.

وی با اشاره به تلاش دشمن در جهت بی‌ارزش جلوه دادن نماز جمعه در نظام اسلامی عنوان کرد: در سایه تدبیر رهبر معظم انقلاب، نماز جمعه‌های ما روز به روز پر رونق‌تر از قبل برگزار می‌شود و خدا را شاکریم که مردم خوب به این پایگاه معنوی توجه دارند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اولین مواجهات رییس جمهور منتخب با قوه مقننه تاکید کرد: با تدبیر و سیاست نورانی رهبر معظم انقلاب، بعد از شهادت آیت‌الله دکتر رییسی، امور کشور با آرامش پیگیری و انتخابات ریاست جمهوری نیز با حضور خوب مردم برگزار شد.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه دیروز عرصه رقابت بود، اما امروز عرصه رفاقت، صداقت و برادری باشد خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی نیز به وظیفه قانونی خود عمل کند و از رئیس جمهور منتخب و نمایندگان مردم در مجلس انتظار می‌رود که با نگاه‌های سیاسی و جناحی عمل نکنند و در انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم نیز به تاکیدات و بیانات رهبری توجه اساسی شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به مهم‌ترین شاخص‌های مورد تاکید رهبری در انتخاب اعضای کابینه گفت: کارآمدی، متدین و امین بودن در سیاست خارجی و داخلی، صداقت داشتن، اعتقاد به جمهوری اسلامی و نظام اسلامی، ایمان داشتن و امیدوار کردن ملت نسبت به آینده، پاک‌دستی و دارای نگرش ملی از جمله خصوصیاتی است که اعضای کابینه باید داشته باشند و ملت هم قضاوت خواهند کرد.

آیت‌الله فلاحتی به بخشی از موفقیت‌های جبهه مقاومت اشاره و اظهار کرد: پهپاد‌های انصارالله یمن بعد از ۹ ساعت طی مسیر و عبور از گنبد آهنین پوشالی، برجی در تل‌آویو را مورد هدف قرار داد و رسانه‌های عبری-عربی را هم وحشت‌زده کرد به‌گونه‌ای که اعلام کردند "این عملیات امروز در تل‌آویو انجام شد و فردا بر روی سکو‌های گازی فرود خواهد آمد" البته رسانه‌های غربی هم گفتند "شدت این عملیات از عملیاتِ ۷ اکتبر طوفان‌الاقصی بیشتر و با تاثیرگذاری بالا همراه بود. "

وی موفقیت‌های جبهه مقاومت و انصارالله را از برکات خون شهیدان دانست و خاطرنشان کرد: مدت‌هاست کشتی‌های تجاری و اقتصادی که از اقصی نقاط دنیا به سمت تل‌آویو می‌روند مورد آماج حملات موشک‌های انصارالله قرار می‌گیرد که نشان‌دهنده قدرت نظامی انصارالله است از سوی دیگر عملیات اخیر یک هشدار به تل‌آویو و حامیانش بود مبنی بر اینکه جبهه مقاومت قادر است حملات به مراتب شدیدتر و محکم‌تری را علیه صهیونیست‌ها انجام دهد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان ادامه داد: در چند ماه گذشته فقط مراکز نظامی و شهرک‌های صهیونیستی مورد هدف قرار گرفته است و زمانی‌که که تل‌آویو و برج‌ها و خیابان‌هایشان ناامن و نا آرام شود آن روز است که شاهد ویرانی این حکومت پوشالی و آدم‌کش خواهیم بود.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه انصارالله، موشک‌های هایپرسونیک و زیردریایی‌های بدونِ سرنشین دارد و بعضی جنگ‌افزارهایش را نیز هنوز رونمایی نکرده است افزود: انصارالله با این عملیات نشان داد که از بانک اطلاعاتی جامع و قوی در فراسوی مرز‌ها برخوردار است و ضعف دفاعی رژیم صهیونیستی را نیز اثبات کرد چراکه آنها مقابل موشک‌های ما و پهپاد‌های انصارالله نتوانستند کاری از پیش ببرند.

امام جمعه رشت با تاکید بر اینکه امروز موجی از وحشت در سرزمین‌های اشغالی راه افتاده و شمارش معکوس برای خروج مردم‌شان از تل‌آویو آغاز شده است افزود: ان‌شاءالله خواهیم دید که ناامنی شدید در تل‌آویو حکم‌فرما می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی ادامه داد: رژیم صهیونیستی با حمایت بایدنِ دروغگو حدود ۴۰ هزار انسان بی‌گناه را در غزه به خاک و خون کشیده است، اما علیه ایران لفاظی می‌کنند عنوان کرد: اُف بر آن جمعیتی که برای این جنایتکاران جهانی کف می‌زند در حالی‌که آمریکا و استکبار چهره واقعی خود را نشان داده است.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به دغدغه‌های کشاورزان شمالی افزود: چشم امید کشاورزان شمالی به محصول‌شان و حمایت دولت است و از مسئولین و دولت جدید هم انتظار داریم یا جلوی واردات برنج را بگیرید یا در بازار توزیع نکنید تا کشاورز شمالی بتواند محصول خود را در بازار بفروشد بعد برنج وارداتی را با توجه به نیاز کشور عرضه کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار