امام جمعه کرمانشاه:

۳۱ هزار نفر رزمنده در طول دوران دفاع مقدس از استان کرمانشاه در جنگ حق علیه باطل حضور داشتند

حجت‌الاسلام والمسلمین «غفوری» گفت: آماری که ثبت شده است نشان می‌دهد ۳۱ هزار نفر رزمنده در طول دوران دفاع مقدس از استان کرمانشاه در جنگ حق علیه باطل حضور داشتند و اگر کسانی که روزهای آغازین جنگ به صورت داوطلب و بدون ثبت در جایی در جنگ شرکت کردند را حساب کنیم بر این رقم افزوده خواهد شد.
کد خبر: ۶۸۰۷۹۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۵۶ - 26July 2024

۳۱ هزار نفر رزمنده در طول دوران دفاع مقدس از استان کرمانشاه در جنگ حق علیه باطل حضور داشتندبه گزارش دفاع‌پرس از کرمانشاه، حجت‌الاسلام والمسلمین «حبیب الله غفوری» امام جمعه شهرستان کرمانشاه امروز در خطبه های نماز جمعه  این هفته شهرستان اظهار داشت: امروز سالروز عملیات غرور آفرین مرصاد و روز کرمانشاه است و این استان در دوران دفاع مقدس سهم بسیار زیادی داشته است.

وی گفت: آماری که ثبت شده است نشان می‌دهد ۳۱ هزار نفر رزمنده در طول دوران دفاع مقدس از استان کرمانشاه در جنگ حق علیه باطل حضور داشتند و اگر کسانی که روزهای آغازین جنگ به صورت داوطلب و بدون ثبت در جایی در جنگ شرکت کردند را حساب کنیم بر این رقم افزوده خواهد شد.

خطیب جمعه شهرستان کرمانشاه افزود: بر حسب آمار های رسمی در استان کرمانشاه ۳۰ هزار ایثارگر وجود دارد و ۹ هزار و ۸۰۰ شهید از این استان به انقلاب اسلامی تقدیم شده است.

وی با بیان اینکه در استان کرمانشاه ۱۹ هزار جانباز وجود دارد، بیان کرد: همچنین در استان ۷۵۰ آزاده سرافراز وجود دارند که سهم بسیار عظیمی در اداره جنگ ایفا کرده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری افزود: استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس ۸۵۰ زن شهیده را به انقلاب اسلامی تقدیم کرد و استان کرمانشاه در این باره رتبه دوم شهدای زن را دارد.

خطیب جمعه شهرستان کرمانشاه ادامه داد: یک هزار و ۵۵۰ بانوی جانباز نیز در استان کرمانشاه وجود دارند و همچنین ۷۵۰ شهید زیر ۱۵ سال در استان ثبت شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری با بیان اینکه رتبه اول تعداد جانبازان کشور متعلق به کرمانشاه است، گفت: در دوران دفاع مقدس بیش از ۲۷ عملیات در مرز های استان انجام شد که یکی از آنها عملیات مرصاد است که در این عملیات بر حسب آمارهای موجود یک هزار و ۹۵ رزمنده به شهادت رسیدند و از این عدد تعداد زیادی (بیش از ۳۰۰ شهید) از مردیم غیور استان کرمانشاه بوده‌اند.

خطیب جمعه شهرستان کرمانشاه گفت: در عملیات مرصاد همه رزمندگان و به خصوص ارتش سهم به‌سزایی داشتند که جا دارد از همین جا به روان پاک تک تک آنان درود بفرستیم.

 وی با بیان اینکه آغاز کار دولت جدید تقریبا همزمان است با روز کرمانشاه، ادامه داد: هفتم مرداد ماه روز تنفیذ رییس جمهور منتخب و روز نهم نیز روز تحلیف ایشان است؛ دولتمردان دولت چهاردهم حتما درباره مردم استان کرمانشاه که آنگونه در مقابل دشمن ایستادند مطالعه کنند و ببیند آیا آنطور که شایسته است در عرصه های مختلف حق این مردم به نحو مطلوب ادا شده است یا خیر.

حجت‌الاسلام والمسلمین غفوری افزود: آنچه که انسان از تاخیرها و عقب افتادگی های مختلف در استان می بیند تنها حاکی از این است که آن حق هنوز ادا نشده است.

امام جمعه شهرستان کرمانشاه با بیان اینکه جنگ از استان کرمانشاه آغاز و پایان یافت، گفت: حق این استان پس از پایان جنگ به خوبی ادا نشده و از دولت چهاردهم میخواهیم برای رفع مشکلات مردم استان برنامه ویژه ای در نظر بگیرد.

وی با بیان اینکه به دولت چهاردم پیشنهاد میکنم برنامه ای ویژه با کمک نمایندگان مردم در مجلس، مدیریت اجرایی استان، شخصیت های با سابقه استان و افراد ذی‌نفوذ کرمانشاهی در مرکز تنظیم و برنامه‌ریزی کنند، گفت: این برنامه باید به صورت ویژه برای شناسایی و حل مشکلات و آسیب ها در استان باشد.

 امام جمعه شهرستان کرمانشاه افزود: اگر این اتفاق بیفتد افتخاری برای دولت چهاردهم خواهد بود زیرا بیش از ۷۰ درصد مردم کرمانشاه به رییس جمهور منتخب رای داده اند و از ایشان انتظار دارند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار