امام جمعه ازنا:

نماز جمعه وحدت‌بخش است

حجت الاسلام سپهوند گفت: حضور در نماز جمعه و دعوت به شرکت در آن وحدت‌بخش است.
کد خبر: ۶۸۰۸۰۰
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۹ - 26July 2024

نماز جمعه وحدت‌بخش استبه گزارش دفاع‌پرس از لرستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «علی سپهوند» امام جمعه شهرستان ازنا ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ازنا، اظهار داشت: تقوای رفتاری یکی از نکات مهم و قابل اعتنا برای ایجاد مدینه فاضله در جامعه است بنابراین سعی کنیم در کنار ایمان قلبی با اعمال و رفتارمان خوبی‌ها را ترویج کنیم.

وی ضمن گرامیداشت سالروز برگزاری نخستین نماز جمعه کشور توسط آیت‌الله طالقانی (ره) افزود: نماز جمعه نعمتی بی‌نظیر است که بنیان‌گذار انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) در جامعه نهادینه فرمود، در فضیلت نماز جمعه همین بس که نخستین اقدام رسول خدا (ص) بعد از هجرت از مکه به مدینه برگزاری نماز جمعه بود.

امام جمعه ازنا عنوان کرد: نماز پرفضیلت جمعه بر وزن فریضه حج است به‌خصوص برای عموم جامعه که فرصت حج ندارند، لذا این فرصت را باید غنیمت بشماریم.

وی نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت، انفاق، مواسات مؤمنانه، فرهنگ‌سازی فضیلت‌ها و ارزش‌های اسلامی را از کارکرد‌های نماز جمعه دانست و تصریح کرد: حضور در نماز جمعه و دعوت به شرکت در آن وحدت‌بخش است لذا از خطبا و مبلغین عزیز و عموم مردم مؤمن شهرستان به خاطر این حضور پرشور و صفوف متراکم، کمال تشکر و قدردانی را داریم.

سپهوند با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری بیان کرد: آزمونی فراروی دولت و مجلس است که دولت با نگاه اسلامی و با ارائه فهرستی دارای تمام شاخصه‌های انقلابی زمینه را طوری فراهم که مجلس انقلابی بتواند رأی اعتماد دهد و انتخاب‌ها نباید از یک جناح خاص باشد.

امام جمعه ازنا گفت: بعد از تعیین اعضای دولت، نوبت به آزمون مجلس می‌رسد که ان‌شاءالله با بررسی درست در کمترین زمان و با همدلی منجر به تعیین دولت تازه‌نفس در کنار مجلس با محوریت خدمت ب مردم شود.

وی بیان کرد: حاکمیت جمهوری اسلامی بر اساس شاخصه‌های اسلامی است و حکومت فقط مختص خداست مگر اینکه در طول حاکمیت خدا قرار بگیرد لذا بایستی تلاش شود هم مقبولیت توسط مردم و هم مشروعیت توسط ولی‌فقیه صورت پذیرد.

سپهوند گفت: از فرمانده نیروی انتظامی به خاطر برقراری امنیت در ایام سوگواری اهل‌بیت (ع) تقدیر می‌کنیم و هم‌چنین از تلاش‌های سپاه ناحیه شهرستان نیز تشکر می‌کنیم که امروز علاوه بر وظایف امنیتی و دفاع از مرز‌ها وظایف دیگری در عرصه‌های مختلف فناوری، فرهنگی، جهاد سازندگی در ایجاد اشتغال پایدار نیز دارد.

انتهای خبر/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار