رزمنده هشت سال دفاع مقدس استان زنجان:

زنجان در عملیات مرصاد ۲۵ شهید تقدیم انقلاب کرد

«محمدی» با بیان اینکه 25 نفر از شهدای استان زنجان در عملیات مرصاد به شهادت رسیدند، گفت: شهید «روح‌الله شکوری‌فر» به عنوان فرمانده گردان یکی از شهدای این عملیات بود.
کد خبر: ۶۸۰۸۲۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۵۷ - 26July 2024

«احمد محمدی» رزمنده هشت سال دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از زنجان، با اشاره به فرارسیدن سالروز عملیات مرصاد اظهار داشت: با توجه به اینکه صدام در سال 1359 قطعنامه 1950 الجزایر را جلوی دوربین‌ها ملغی اعلام کرد و در یوم‌الرد به ایران حمله کرد و تا 18 کیلومتری شهر اهواز رسید.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه ایران در زمانی که عملیات‌های مختلف و عملیات خط‌شکن بیت‌المقدس را اجرایی می‌کرد، یک هزار و 500 کیلومتر از سرزمین‌های ایران تحت اشغال دشمن بود، عنوان کرد: ایران برای آزادسازی مناطق تحت اشغال خود عملیات کربلای 5 را در منطقه شلمچه انجام داد که منجر به آزادسازی این سرزمین‌ها شد.

وی با اشاره به اینکه سازمان ملل پس از این رخدادها عراق را به عنوان آغازگر جنگ اعلام کرد، افزود: با این اقدام امام راحل حاضر به پذیرش قطعنامه شد.

محمدی با اشاره به اینکه بعد از قطعنامه وقتی عراق دید ایران مواضع از دست داده خود را پس گرفت متضرر شده است، عنوان کرد: به همین دلیل عراق با یک عملیات دیگر به میهن تجاوز کرد.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس استان زنجان با اشاره به اینکه سه روز پس از پذیرش قطعنامه دشمن بار دیگر با تمام قوا به ایران حمله کرد چون تصور می‌کرد ایران در موضع ضعف قرار گرفته است، بیان کرد: ایران برای مقابله با این حمله دشمن عملیات مرصاد را اجرایی کرد.

وی با اشاره به اینکه برای مرصاد به معنی کمین‌کننده یکی از اسامی خداوند است، بیان کرد: منافقان با حمله خود بخش قابل توجهی را تصرف کردند و فجایع بزرگی را آفریدند.

وی با اشاره به جنایات دشمن در اسلام‌آباد عنوان کرد: منافقان با حمایت عراق زمین و هوایی به ایران حمله کردند و تا عمق 160 کیلومتری ایران پیش آمدند.

محمدی با اشاره به اینکه در تنگه چهارزبر مقابل دشمن ایستادند، بیان کرد: گردان‌های تیپ 36 سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان در عملیات مرصاد حضور یافتند.

رزمنده هشت سال دفاع مقدس استان زنجان بیان کرد: در درگیری‌ها به فرماندهی شهید صیاد شیرازی باعث از بین رفتن منافقین شدند که 25 تیپ 200 نفره آمده بودند بیشتر نیروها در این تنگه کشته شدند و بیش از 2 هزار کشته دادند و عقب نشینی کردند.

وی با بیان اینکه 25 نفر از شهدای استان زنجان در عملیات مرصاد به شهادت رسیدند، بیان کرد: شهید «روح‌الله شکوری‌فر» به عنوان فرمانده گردان یکی از شهدای این عملیات بود.

محمدی با بیان اینکه شهید «محرمعلی هاشملو» هم یکی از شهدای این عملیات بود که با توجه به اینکه تازه فرزندش به دنیا آمده بود و برای دیدار وی رفته بود که در جریان حمله منافقان به خانه نرفت و به جبهه بازگشت و در عملیات به شهادت رسید، عنوان کرد: «سیف‌الله شیعه زاده» از شهدای بهزیستی مازندران فاقد خانواده بود، وی وقتی اسیر شد رمزها و برگه‌های عملیاتی را بلعیده بود که برای به دست آوردن رمز سینه و شکم وی را شکافتند زیر بدترین شکنجه‌ها قرار گرفت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها