امام‌جمعه موقت بخش مرکزی یزد:

حضور رژیم‌صهیونیستی در المپیک مایه شرمساری خواهد بود

امام‌جمعه موقت بخش مرکزی یزد گفت: اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی قابل‌وصف نیست و بی‌شک اقدامات کمیته برگزاری المپیک مایه شرمساری جامعه جهانی و جامعه ورزشی خواهد بود.
کد خبر: ۶۸۰۸۳۶
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۳:۵۴ - 26July 2024

به گزارش دفاع‌پرس از یزد، حجت‌الاسلام‌والمسلمین «سید محمدحسن مدرسی» امام‌جمعه موقت بخش مرکزی یزد در خطبه‌های نمازجمعه این هفته با اشاره به اهمیت تقوا اظهار داشت: در برخی از روایات بیان شده است که برخی از مردم در روز قیامت به سمت بهشت کشانده می‌شوند و علت این امر این است که نمی‌خواهند بدون دیدن مولای خود امام حسین (ع) وارد بهشت شوند. 

وی افزود: شرط این دیدار این است که در این دنیا نیز فرد به دستورات و عشق به امام حسین (ع) پایبند باشند و با منویات ایشان نیز همراهی کرده باشند. 

امام‌جمعه موقت بخش مرکزی یزد با اشاره به امانت‌داری عزاداران حسینی عنوان کرد: عزاداران حسینی امانت‌داران این درس تاریخی هستند و باید در این راستا به وظایف خود عمل کنیم. 

وی در خطبه دوم نمازجمعه این هفته با اشاره به ملاک‌های تقوا بیان کرد: کیفیت و توجه به وظیفه دینی خود از جمله ملاک‌های اصلی تقوا در سخنان امام صادق (ع) بیان شده است. 

مدرسی ادامه داد: سه راهبرد امام صادق (ع) در زمینه بیان دین و حقیقت عاشورا باعث شد تا چهره شوم یزیدیان برای همگان روشن شود و نسل اهل‌بیت (ع) را به‌عنوان واجدین شرایط برحق برای ادامه مسیر جلوداری نظام بیان کردند. 

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی عیار معنویت را در فضای عمومی جامعه گسترش داد، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مراسمات دینی در دنیایی که سقوط اخلاقیات را شاهد هستیم برپایی نمازجمعه است که مطابق گزارش‌ها تاریخی خاندان رسالت دوستان و محبین خود را به شرکت در نمازجمعه دعوت می‌کردند. 

امام‌جمعه موقت بخش مرکزی یزد گفت: مقام معظم رهبری یکی از مهم‌ترین اهداف برپایی نمازجمعه را حفاظت و صیانت از اصول و آرمان‌های انقلاب دانستند و ائمه جمعه باید حسن اعتماد نظام اسلامی به مقام معظم رهبری را به اثبات برسانند. 

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تنفیذ حکم رئیس‌جمهور تصریح کرد: مطابق اصل ۱۱۰ قانون اساسی امضای حکم ریاست‌جمهوری در ردیف وظایف مقام معظم رهبری قرار دارد و معنای حقیقی تنفیذ به‌منظور اعتباربخشی و تأیید است. 

مدرسی با بیان اینکه ولی‌فقیه فرد منتخب مردم را با تنفیذ تأیید می‌کند تا رئیس‌جمهور منتخب مشروعیت سیاسی و دینی داشته باشد، گفت: همکاری دولت و مجلس باید بسیار زیاد قوی باشد و در این راستا نیاز به این است که افراد معرفی شده به مجلس باید معتمد و کارآمد باشند. 

وی عنوان کرد: گلایه رئیس‌جمهور مبنی بر اینکه باید فرد امین انتخاب شود، گلایه‌ای به حق بود و از اطرافیان رئیس‌جمهور خواستاریم تا اجازه دهند ایشان به‌صورت مستقل افراد خود را برای کابینه معرفی کنند. 

امام‌جمعه موقت بخش مرکزی یزد با اشاره به بازی‌های المپیک بیان کرد: بازی‌های المپیک به‌عنوان بزرگ‌ترین رویداد ورزشی جهان دارای نکات قابل‌توجهی است که برافراشتن پرچم روسیه به علت جنگ با اوکراینبه‌صورت رسمی ممنوع شده است، اما نمایندگان رژیم غاصب صهیونیستی اجازه شرکت در این مسابقات را داشتند؛ افرادی که مستقیماً به جنگ و کشتار مردم غزه پرداختن الان مشغول شرکت در مسابقات المپیک هستند. 

وی افزود: از ۹ ماه گذشته بناهای ورزشی، اماکن ورزشی و ۸۰ درصد فرصت‌های ورزشی در غزه از بین رفته است و بیش از ۳۵۰ ورزشکار متشکل از ۲۵۰ فوتبالیست شهید و کشته شدند. 

مدرسی ادامه داد: درخواست‌های جهانی برای تحریم رژیم غاصب صهیونیستی برای شرکت در المپیک بسیار زیاد است، اما این المپیک اولین المپیکی نیست که شاهد حضور رژیم صهیونیستی هستیم و بی‌شک این بازی‌ها تحت‌تأثیر این نسل‌کشی‌ها قرار خواهد گرفت. 

وی با بیان اینکه اقدامات وحشیانه رژیم صهیونیستی قابل‌وصف نیست، گفت: بی‌شک اقدامات کمیته برگزاری المپیک مایه شرمساری جامعه جهانی و جامعه ورزشی خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها