سناریوی محور مقاومت برای جنگ فراگیر در لبنان

با توجه به وحدت کشور‌ها و گروه‌های عضو محور مقاومت در منطقه شاهد تدوین و طراحی سناریو‌های آنها برای هرگونه جنگ فراگیر رژیم صهیونیستی با لبنان هستیم.
کد خبر: ۶۸۰۸۳۷
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۳:۱۰ - 27July 2024

گروه بین‌الملل دفاع‌مقدس: در شرایطی که حدود ۳۰۰ روز از جنگ غزه و حمله نظامی رژیم صهیونیستی به باریکه غزه می‌گذرد، شاهد افزایش و شدت گرفتن تهدیدات این رژیم اشغالگر و نامشروع علیه لبنان و به طور خاص گروه مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان هستیم.

سناریوی محور مقاومت برای جنگ فراگیر در لبنان

علت تهدیدات روزافزون و روبه گسترش رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله لبنان، ورود این گروه مقاومت اسلامی لبنانی به نبرد مستقیم با این رژیم اشغالگر و نامشروع آن هم فقط یک روز بعد از آغاز جنگ غزه است. برای همین امر هم شاهد هستیم که رژیم صهیونیستی از هشتم اکتبر سال ۲۰۲۳ برابر با ۱۶ مهرماه تا امروز همواره حزب‌الله لبنان را به حمله نظامی و جنگی فراگیر تهدید کند.

نکته مهم در این میان عملکرد به‌موقع و دقیق حزب‌الله لبنان در گشودن جبهه نبرد جدید علیه رژیم صهیونیستی است. زیرا این اقدام حزب‌الله عملا موجب شد تا بخش قابل توجهی از ارتش «اسرائیل» نیرو‌های خود را به مرز‌های شمالی با لبنان اعزام کرده و توان نسبتا مهمی از ارتش این رژیم معطوف نبرد با گروه مقاومت اسلامی لبنان شود.

از طرف دیگر حزب‌الله لبنان که از فردای آغاز جنگ غزه نبرد خود را با رژیم صهیونیستی آغاز کرد بار‌ها و بار‌ها و سخنان فرماندهان و روئسای خود به صراحتا اعلام کرده تا زمانی که جنگ غزه و حملات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم و بی‌گناه غزه ادامه دارد نبرد در جبهه شمالی هم همچنان ادامه خواهد داشت.

اما همچنان که روز‌ها از جنگ غزه و کشتار و نسل‌کشی مردم این باریکه می‌گذرد شاهد خط و نشان‌ها و تهدیدات رژیم صهیونیستی علیه لبنان هستیم. این در حالی است که بعد از آغاز جنگ غزه شاهد گشوده‌شدن چندین جبهه علیه ارتش این رژیم اشغالگر و کودک‌کش هستیم.

حال در این میان آن چیزی که از اهمیت و حساسیت بسیار بالایی برخوردار است آمادگی محور مقاومت و گروه‌های مقاومت در منطقه برای هرگونه نبرد و رویارویی احتمالی با ارتش رژیم صهیونیستی است. ضمن اینکه با توجه به تجربیاتی که محور مقاومت در طول حدود ۳۰۰ روز اخیر به دست آورده شاهد آمادگی کامل آنها برای هرگونه جنگ فراگیر توسط رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله لبنان هستیم.

در حوزه تقابل حزب‌الله لبنان با ارتش رژیم صهیونیستی، شاهد این مهم هستیم که این گروه مقاومت اسلامی لبنانی با واکنش مستقیم به حملات ارتش «اسرائیل» به بخش‌های جنوبی لبنان، جغرافیای نبرد با رژیم صهیونیستی را گسترش داده و با تقویت سلاح‌های به کار برده در برابر ارتش اشغالگر صهیونیستی، ضربات سخت و دردناک بیشتری را به آنها وارد آورده است.

البته با آغاز جنگ غزه شاهد گشوده شدن جبهه‌های نبرد جدیدی علیه رژیم صهیونیستی در سطح منطقه هستیم که این جبهه‌ها از لبنان آغاز شده و بعد از کشیده شدن به عراق، هم اکنون در جبهه یمن با قدرت و توان فراوان و قابل توجهی پیگیری و دنبال می‌شود. ضمن اینکه، با توجه به وحدت و اتحاد گروه‌های مقاومت با یکدیگر در قالب محور مقاومت پیش‌بینی می‌شود در صورتی که هرگونه جنگ جدید توسط رژیم صهیونیستی علیه حزب‌الله شکل بگیرد سایر گروه‌های مقاومت هم علیه ارتش این رژیم وارد عمل می‌شوند.

از طرف دیگر، همبستگی گروه‌های مقاومت با یکدیگر و اتاق فکری که آنها از آن برخوردار هستند این امتیاز را به آنها می‌دهد که در صورتی که رژیم صهیونیستی جنگ جدید و فراگیری را علیه حزب‌الله لبنان آغاز کند تمامی گروه‌های مقاومت در منطقه با هماهنگی واحد و نقشه راه مشخص و از پیش تعیین شده‌ای علیه ارتش این رژیم اشغالگر و نامشروع وارد عمل شده و جنگی همه جانبه را علیه رژیم صهیونیستی آغاز کنند.

موضوع مهم و قابل توجه دیگر در این میان آمادگی کامل و لحظه‌ای گروه‌های مقاومت عراق برای ورود به میدان نبرد با رژیم صهیونیستی است. بر همین اساس اگر هرگونه حمله بزرگ و فراگیری توسط ارتش «اسرائیل» علیه حزب‌الله لبنان آغاز شود بدون شک شاهد پیوستن گروه مقاومت عراقی به حزب‌الله و نبرد ان‌ها علیه ارتش صهیونیستی خواهیم بود.

اما در این میان نباید از ارتش و نیرو‌های مسلح یمن نیز غافل شویم. زیرا جنبش انصارالله و نیرو‌های مسلح یمن با عملیات و حملات خود به کشتی‌های رژیم صهیونیستی در «دریای سرخ» عملا موجب توقف اقتصاد و تجارت دریایی این رژیم اشغالگر و نامشروع شدند و اخیرا هم با حملات پهپادی به تل‌آویو و بندر حیفا موجی از ترس و هراس را در میان صهیونیست‌ها ایجاد کردند.

در پایان باید گفت اگر رژیم صهیونیستی دچار خطای بزرگ محاسباتی شده و حمله‌ای را به حزب‌الله لبنان انجام بدهد، ارتش و نیرو‌های یمنی نیز همانند دیگر گروه‌های مقاومت در سطح منطقه وارد نبردی تمام عیار با صهیونیست‌ها می‌شوند. امری که قطعا از توان تل‌آویو در نبرد همزمان با تمامی گروه‌های مقاومت در سطح منطقه خارج است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار